راهنمای سفر به مشهد

چگونه یک سفر کامل یک روزه به مشهد داشته باشیم؟

تاریخ انتشار : 23 فروردین 1403

جهت رزرو هتل در مشهد و رزرو تور مشهد لطفا با این شماره تماس بگیرید - ۰۵۱۳۸۵۳۸۶۰۰

شاید به جرات بتوان گفت که بالا رفتن سرعت، یکی از جذابیت های دنیای مدرن و پیشرفت امکانات رفاهی، خدماتی و حمل و نقل است. وقتی تا همین چند دهه گذشته صحبت از سفر می شد، عده ای از افراد را می دید که حتی از شهر خود هم خارج نشده اند. سفر کردن مقوله پیچیده، زمان بر و غیرمعمول بود. امروزه اما به لطف پیشرفت امکانات و تکنولوژی می توان به راحتی و در عرض یک روز سفری بین شهری را تجربه کرد. شاید اگر گذشتگان ما در عصر حاضر زندگی می کردند، هیچ وقت علاقه ای به دوران زندگی خود را نمی داشتند. بنابراین به خاطر سطح بالای دسترسی همه افراد به امکانات متنوع موجود، از هر لحاظ باید به خاطر بودن در دوره کنونی خوشحال باشیم.

تجربه سفر به شهر مشهد یکی از خاص ترین اوقات زندگی ایرانی ها را رقم می زند. اگر دلت هوای زیارت حرم امام هشتم (ع) را کرده اما فرصت زیادی برای حضور در مشهد را ندارید، بهتر از یک سفر کامل یک روزه به مشهد را برنامه ریزی کنید. آنقدر هم که به نظر می رسد، تجربه چنین سفری نه تنها عجیب و غیرممکن نیست، بلکه کاملا جذاب و ممکن است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با هر آنچه که برای سفر یک روزه به مشهد نیاز دارید، بیشتر آشنا شوید.

چگونه یک سفر کامل یک روزه به مشهد داشته باشیم؟  

بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)

زمان آغاز سفر کامل یک روزه به مشهد

یکی از مهمترین نکات برای سفر کامل یک روزه به مشهد مقدس توجه به زمان سفر است. اگر جست و جوی اندکی در اینترنت داشته باشید، متوجه می شوید که اولین پرواز از شهر تهران به مشهد در ساعت 4:30 دقیقه صبح می باشد. زمان پرواز فاصله شهر تهران تا مشهد حدود 30/1 دقیقه می باشد که با این حساب حدودا ساعت 6 صبح در شهر مشهد فرود می آید. به دلیل خلوت بودن مسیرها در این ساعت از روز، مدت زمان طی مسیر از فرودگاه تا محل مورد نظر شما، بیشتر از یک ساعت زمان نمی برد. البته محل مورد نظر می تواند منزل بستگان، هتل، کافه یا حتی حرم مطهر امام رضا (ع) باشد.

عده ای از افراد که هتل خود را برای یک روز از قبل رزرو کرده اند، بعد از مراجعه به محل اقامت و صرف صبحانه به حرم مطهر مشرف می شوند. برخی دیگر از افراد قبل از انجام هر کاری، اول به سمت بارگاه ملکوتی رهسپار می شوند. در هر صورت اولین مقصد و مقصود تمام مسافران مشهد، حضور در جوار ملکوتی امام رضا (ع) می باشد. قدم زدن در صحن های حرم و نجوا با امام رئوف احساس سبکی به افراد می دهد که شاید در کمتر جایی تجربه کرده باشند. بعد از چند ساعت حضور در حرم مطهر بهتر است برای تجدید قوا و حفظ سلامتی ناهار را صرف کرد.

بهترین محل برای صرف ناهار در مشهد کجاست؟

اصولا در سفر کامل یک روزه به مشهد توجه به جزئیات است که باعث خاطره انگیزتر شدن سفر می شود. وعده ناهار شاید مهمترین قسمت سفر باشد که در دریافت انرژی و کالری بدن تاثیر بسزایی دارد. خوشبختانه پیدا کردن بهترین محل برای صرف ناهار در مشهد کار چندان سختی نیست. آن هم به این خاطر که تعداد رستوران های معروف و باکیفیت مشهد بسیار بیشتر از حد تصور شماست. برخی از برجسته ترین رستوران ها شهر مشهد عبارتند از:

  • رستوران پسران کریم
  • رستوران معین درباری
  • رستوران رضایی
  • رستوران ایزدی

البته تعداد رستوران های به نام این شهر بسیار زیاد است که به برجسته ترین آنها اشاره کردیم. ضمنا هتل درویشی و هتل قصر طلایی هم از غذاهای باکیفیتی برخوردار هستند. چنانچه برنامه تفریح در ییلاقات اطراف مشهد را داشته باشید رستوران ارم شاندیز هم باکیفیت ترین شیشلیک های مشهدی را به شما ارائه می دهد.

بهترین محل برای تفریح در سفر یک روزه به مشهد

قاعدتا شهر مشهد از مکان های تفریحی بسیار متنوعی برخوردار است. انتخاب اینکه در سفر کامل یک روزه به مشهد از کدام مکان ها دیدن کنید یا چه تفریحاتی را انجام دهید، مقوله ای کاملا سلیقه ای و شخصی است. چند ساعت وقت گذراندن و تفریح در مجموعه های آبی یا حضور در پارک های مختلف این شهر تصمیمی است که به سلیقه شما بستگی دارد. در ادامه برخی از مکان های مناسب برای تفریح کردن در شهر مشهد را معرفی می کنیم.

چگونه یک سفر کامل یک روزه به مشهد داشته باشیم؟  

شهر مشهد

  • پارک ملت

پارک ملت یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های شهری مشهد است. وسعت قابل ملاحظه و تراکم بالای پوشش گیاهی، این پارک را تبدیل به یکی از موثرترین مراکز تجمع جوانان و سرگرمی خانواده ها کرده است.

  • پارک وکیل آباد

این پارک قدیمی که در ابتدای دو راهی طرقبه- شاندیز واقع شده است، نه تنها محلی دنج برای قدم زدن در میان درختان کهنسال است، بلکه به دلیل مشرف بودن به ییلاقات طرقبه و شاندیز و باغ وحش مشهد، فرصت حضور در این نواحی را نیز فراهم می آورد.

  • پارک کوهسنگی

یکی دیگر از پارک های قدیمی شهر مشهد که در اطراف کوهسنگی شکل گرفته و گسترش یافته است. بسیاری از پدر و مادرها و بزرگترهایی که به مشهد سفر کرده اند، داخل این پارک عکس یادگاری گرفته اند.

  • ژوراسیک پارک مشهد

از جدیدترین پارک های مشهد، ژوراسیک پارک است که با برخورداری از انواع اِلِمان ها و دایناسورهای ماقبل تاریخ، به یکی از جذابترین پارک های این شهر تبدیل شده است.

  • مجموعه پارک های آبی

شهر مشهد با برخورداری از تعداد قابل ملاحظه ای از انواع پارک های آبی، به یکی از قطب های تفریحات آبی در کشور تبدیل شده است. وقت گذراندن در پارک های آبی تجربه یک سفر کامل یک روزه به مشهد را برای افراد به یادگار می گذارد.

خرید سوغاتی از بازار در سفر کامل یک روزه به مشهد

یکی دیگر از کارهایی که در سفر کامل یک روزه به مشهد باید انجام داد، خرید سوغاتی از بازارهای این شهر است. یکی از قدیمی ترین بازارهای خرید سوغاتی این شهر، بازار رضا است. به دلیل مشرف بودن به حرم مطهر و در دسترس بودن، این بازار از جذابیت و طرفداران بسیاری در بین زائرین برخوردار است. سفر به مشهد بدون خریدن زعفران و زرشک معنا ندارد. بازار رضا و فروشگاه های موجود در خیابان های منتهی به حرم امام رضا (ع) بهترین گزینه ها برای تهیه سوغاتی هستند. البته مجتمع های خرید متنوعی در این شهر وجود دارد که می توان به آنها نیز مراجعه کرد. برخی از مجتمع های خرید مشهد عبارتند از:

  • آرمیتاژ
  • پروما
  • الماس شرق
  • ویلاژ توریست
  • آسمان

چگونه یک سفر کامل یک روزه به مشهد داشته باشیم؟  

مراکز خرید

بازگشت از سفر کامل یک روزه به مشهد

قاعدتا سفر کامل یک روزه به مشهد زمانی کامل می شود که بلیط مسیر برگشت را تهیه کرده باشید. البته نکته مثبت پروازهای مشهد به تهران زمان پرواز است. معمولا آخرین ساعت پروازهای مشهد به تهران 11:30 و 12:00 شب می باشد. بنابراین با خیال راحت و فراغ بال می توانید مجدد ساعاتی را در حرم امام هشتم سپری کنید. بعد از زیارت بارگاه ملکوتی آقا امام هشتم، می توانید شام را در یکی از مکان هایی که قبلا به آن اشاره کردیم میل نمایید و سپس راهی مسیر فرودگاه شوید. معمولا مسیرهای منتهی به فرودگاه ترافیک سنگینی ندارند، اما همیشه باید برای به موقع رسیدن به پرواز، ترافیک را در نظر بگیرید. 

کلام آخر

اگرچه که سفر کامل یک روزه به مشهد فرصت بسیار کوتاهی می باشد، اما شوق حضور در حریم امن رضوی حتی برای لحظاتی هر چند کوتاه آرزوی بسیار از افراد است. بنابراین شاید بهترین دلیل سفر کامل یک روزه به مشهد زیارت بارگاه امام هشتم (ع) باشد. با این حال توجه به داشتن برنامه ای دقیق و از پیش تنظیم شده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پیشنهاد ما به شما این است که حتما بلیط رفت و برگشت پرواز و محل اقامت خود در مشهد را رزرو کنید تا کمتر معطل شوید و وقتتان برای کارهای حاشیه ای تلف نشود. همانطور که در بالا عنوان شد، مکان های تفریحی شهر مشهد بسیار متنوع هستند. بنابراین لازم است تا با در نظر گرفتن علایق و سلیقه شخصی به تفرجگاه مد نظر خود مراجعه کنید.   

 

منبع : ایران تراول 24