جاذبه گردشگری مشهد

معرفی شهربازی های مشهد برای همه رده های سنی

تاریخ انتشار : 8 فروردین 1403

جهت رزرو هتل در مشهد و رزرو تور مشهد لطفا با این شماره تماس بگیرید - ۰۵۱۳۸۵۳۸۶۰۰

آشنایی با شهربازی‌های مشهد

معمولاً یکی از اولویت‌های همیشگی ما ایرانی‌ها برای سفر داخلی، مشهد مقدس است. وجود بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در این شهر تاریخی سبب شده تا مشهد تبدیل به پایتخت مذهبی ایران شود. همیشه این موضوع در تورهای مسافرتی مطرح می‌شود که سفر به مشهد زیارتی-سیاحتی است. با این وجود بسیاری از مردم به دلیل ناآشنایی با جاذبه‌های گردشگری موجود در مشهد، جنبه سیاحتی سفر خود را فراموش می‌کنند. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری که در این شهر مهم ایران وجود دارد شهربازی‌های آن است. شهربازی مشهد در مقایسه با دیگر نقاط ایران از نظر امکانات و جذابیت در بالاترین سطح قرار می‌گیرد. همه رده‌های سنی در شهر مشهد می‌توانند شهربازی مورد نظر خودشان را پیدا کنند و از حضور در آن لحظات خاطره سازی داشته باشند.

پارک ملت، معروف‌ترین شهربازی مشهد

اگر شهربازی مشهد را در گوگل سرچ کنید احتمالاً اولین نامی که خواهید دید پارک ملت است. البته پارک ملت فقط محدود به شهربازی آن نمی‌شود و امکانات بیشتری را برای گردشگران فراهم کرده است.  قدمت این پارک به ۵۱ سال پیش برمی‌گردد. اولین شهربازی که در مشهد ساخته شده است نیز پارک ملت می‌باشد. با وجود عمر زیادی که این شهر بازی دارد اما کماکان به عنوان مهم‌ترین و محبوب‌ترین شهربازی مشهد و یکی از جذاب‌ترین شهربازی‌های ایران محسوب می‌گردد. 

این شهربازی در فضای روباز و با وسعت ۳ هکتار ساخته شده و به دلیل اینکه انواع مختلفی از بازی‌ها را در خود جای داده است هم برای بزرگسالان پیشنهاد می‌شود و هم مناسب کودکان است. مهمترین وسیله موجود در این شهربازی چرخ و فلک آن است که به عنوان مرتفع‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه شناخته می‌شود. مسیرهای مختلفی جهت دسترسی به پارک ملت مشهد وجود دارد اما شاید بهترین آنها از راه بلوار امامت باشد. روبروی کوچه امامت ۸ می‌توانید شهربازی پارک ملت مشهد را از نزدیک ببینید. این شهربازی از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۳ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۱ تا ۲۳ فعال است.

معرفی شهربازی های مشهد برای همه رده های سنی  

مرتفع‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه

شهربازی سرزمین خورشید چگونه است؟

دیگر شهربازی مشهد که بعد از پارک ملت به سراغ آن می‌رویم سرزمین خورشید است. البته نام جدید این شهربازی الماس شهر می‌باشد. شهربازی الماس شهر حدود ۲۰ سال پیش و در سال ۸۳ افتتاح شد. با این وجود سرزمین خورشید در طول ۲۰ سال گذشته تغییرات زیادی را متوجه شده و کاملاً به روز است. مساحت این شهربازی جذاب به حدود ۴ هکتار می‌رسد و بیش از ۱۲۰ بازی مختلف در آن وجود دارد. مهمترین وسیله بازی موجود در سرزمین خورشید ترن هوایی آن است که به عنوان بزرگترین ترن هوایی ایران شناخته می‌شود. 

این را هم باید بگوییم که نمی‌توان الماس شهر را صرفاً یک شهربازی دانست چرا که در آن امکانات مختلف دیگری هم فراهم شده است. شما در این مجموعه می‌توانید از سالن آمفی تئاتر برای دیدن نمایش‌های گوناگون استفاده کنید یا سراغ عکاسی با حیواناتی همچون آفتاب پرست بروید. برای بازدید از الماس شهر همه روزه می‌توانید از ساعت ۱۸ تا ۱ بامداد به خیابان خیام شمالی و روبروی بازار بین المللی سپاد بروید.

معرفی شهربازی های مشهد برای همه رده های سنی  

شهربازی الماس شهر

سرزمین عجایب، شگفت‌انگیزترین شهربازی مشهد!

شگفت انگیزترین شهربازی مشهد بدون شک سرزمین عجایب است. برخلاف دو شهربازی قبلی، سرزمین عجایب سرپوشیده است و در تمام فصول سال می‌توان از آن به راحتی استفاده کرد. نام دیگری که برای این شهربازی استفاده می‌کنند الماس شرق می‌باشد. یکی از ویژگی‌های شگفت انگیز سرزمین عجایب این است که برای هر گروه سنی حداقل یک بازی دارد. در میان بازی‌های مختلف این شهربازی شاید ماشین کوبنده، مینی رایدر، صندلی ماساژور، ماجراجویان و فوتبال دستی محبوبیت بیشتری داشته باشند. با وجود اینکه سرزمین عجایب در یکی از بزرگترین مراکز خرید مشهد واقع شده اما قیمت بلیط آن منصفانه در نظر گرفته شده است. برای مراجعه به سرزمین عجایب باید بلوار خیام شمالی را تا انتهای آن دنبال کنید و به طبقه فوقانی مجتمع تجاری الماس شرق بروید. مجموعه الماس شرق از شنبه تا چهارشنبه بین ساعات ۱۰ صبح تا ۲۳ غروب و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳:۳۰ شب فعالیت دارد.

معرفی شهربازی های مشهد برای همه رده های سنی  

شهربازی الماس شهر

پارک علمی بازیما، شهربازی متفاوت در خراسان رضوی

اگر به دنبال متفاوت‌ترین شهربازی مشهد هستید باید پارک علمی پروفسور بازیما را به شما پیشنهاد کنیم. در این شهربازی فقط هدف شما سرگرمی و گذران وقت نخواهد بود. شما قرار است در کنار لذتی که از محیط می‌برید با یک موضوع علمی مهم آشنا شوید. طراحی این شهربازی بر اساس درون بدن انسان انجام شده است. یعنی عملاً وقتی به این شهربازی وارد می‌شوید در بدن انسان سفر می‌کنید و می‌خواهید با قسمت‌های مختلف آن آشنا شوید. در بازیما کودکان بازی‌های گوناگونی مثل ماشین زمان را تجربه خواهند کرد و از طریق آن مطالب علمی مختلفی را یاد خواهند گرفت.

مهمترین بخش این پارک مربوط به واقعیت مجازی می‌شود که در آن جانورشناسی و انسان شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. نحوه حضور در این شهربازی با دیگر مجموعه‌هایی که معرفی کردیم متفاوت است. افراد می‌توانند در هر سانس این شهربازی که حدود یک و نیم ساعت طول می‌کشد حضور داشته باشند. برای حضور در شهربازی پروفسور بازیما نیز باید به انتهای خیام شمالی بروید و وارد مجتمع تجاری وصال شوید.

معرفی شهربازی های مشهد برای همه رده های سنی  

پارک علمی پروفسور بازیما

آشنایی با شهربازی اکسون پارک مشهد

اکسون پارک مدل جدیدی از شهربازی مشهد است که یک ویژگی مهم دارد. این شهربازی زیبا و پر امکانات در نزدیکی مراکز خرید این شهر مقدس واقع شده است. به همین دلیل خانواده‌ها می‌توانند فرزندان خود را برای لحظاتی در این شهربازی بگذارند و به خرید مشغول شوند. از جمله بازی‌هایی که در اکسون پارک مشهد قابل استفاده هستند می‌توانیم به قصر کودک و ماشین کوبنده اشاره کنیم. یکی از بخش‌های مهم این شهر بازی اتاق گریم کودک است که می‌تواند برای فرزندان شما لحظات متفاوتی را رقم بزند. 

اتاق گریم نیز یکی دیگر از بخش‌های مهم این شهر بازی می‌باشد که می‌تواند برای فرزندان شما لحظات متفاوتی را رقم بزند. در اتاق گریم، آنها می‌توانند تصویر شخصیت محبوب خود را روی صورتشان نقاشی کنند. در مورد قیمت بلیط این شهربازی هم نگرانی نداشته باشید چرا که کاملا اقتصادی است. این شهربازی در میدان ۱۷ شهریور مشهد و مجتمع تجاری اکسون آن واقع شده است. شما می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ شب به این شهربازی مراجعه کنید.

معرفی شهربازی های مشهد برای همه رده های سنی  

اتاق گریم

هلیوم، هیجان‌انگیزترین شهربازی مشهد

هلیوم، هیجان انگیزترین شهربازی مشهد است که با نام تونل باد صبا هم آن را می‌شناسند. این مجموعه را می‌توانیم در میان شهربازی‌های سرپوشیده مشهد قرار دهیم. هلیوم توانسته عنوان اولین پارک پرشی ایران را به دست آورد و در حال حاضر دو سالن ۱۵۰۰ متری دارد. همانند بسیاری دیگر از شهربازی‌های سرپوشیده مشهد این مجموعه هم در مرکز خرید گوهرشاد واقع شده است. در این مجموعه کودکان، جوانان و بزرگسالان می‌توانند ساعت‌ها پریدن و تحرک بیش از حد را تجربه کنند.

بعید است تجربه بازی در این مجموعه را بتوانید در شهربازی دیگری تکرار کنید. از جمله بازی‌های جذاب هلیوم پارک می‌توانیم به گلادیاتور، نینجا کورس، فوتبال، بسکتبال ترامپولین، صخره‌نوردی و فری جامپینگ اشاره کنیم. این نکته را هم در نظر داشته باشید که هلیوم پارک برای بانوان و آقایان دو سالن مجزا در نظر گرفته است. افرادی که علاقه دارند از این مجموعه بازدید کنند می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۲ به بلوار جانباز مشهد و مجتمع تجاری مروارید گوهرشاد مراجعه نمایند.

معرفی شهربازی های مشهد برای همه رده های سنی  

هلیوم پارک

کدام شهربازی مشهد را برگزینیم؟

انتخاب بهترین شهربازی مشهد بستگی به علایق و سلایق شما دارد. ما سعی کردیم برخی از مهم‌ترین شهربازی‌های مشهد را خدمت شما معرفی کنیم. البته علاوه بر مواردی که ما خدمت شما معرفی نمودیم تعداد بسیار زیادی شهربازی دیگر هم در مشهد وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. شما باید به علاقه و سلایق خودتان توجه داشته باشید و بر اساس شرایطی که در سفر خودتان دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید. مثلاً برای افرادی که با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر نکرده‌اند قطعاً مراجعه به شهر بازی‌هایی همچون پارک ملت که در نزدیکی ایستگاه مترو واقع شده گزینه بهتری محسوب می‌شود. به هر حال این شما هستید که باید تعیین کنید کدام شهربازی می‌تواند لحظات لذت بخش‌تر و جذاب‌تری را ایجاد کند.

 

منبع : ایران تراول 24