جاذبه گردشگری مشهد

سرزمین موج های آبی مشهد؛ تجربه‌ای خاص از بازی‌های آبی

تاریخ انتشار : 10 فروردین 1403

جهت رزرو هتل در مشهد و رزرو تور مشهد لطفا با این شماره تماس بگیرید - ۰۵۱۳۸۵۳۸۶۰۰

سرزمین موج های آبی مشهد چگونه است؟

سرزمین موج های آبی مشهد تفریحات متنوعی برای آقایان، بانوان و کودکان در نظر گرفته شده است. ویژگی مثبت تفریحات موجود در موج‌های آبی آن است که به صورت خانوادگی هستند و کودکان می‌توانند در کنار والدین خود از آنها لذت ببرند. البته تفریحات ویژه کودکان هم به صورت مجزا در بخشی از این سرزمین دریایی قابل استفاده است. با بعضی از تفریحات این سرزمین شگفت انگیز بیشتر آشنا خواهیم شد.

موج‌های آبی چند استخر دارد؟

یکی از تفریح‌های هیجان انگیز سرزمین موج های آبی مشهد انواع استخرهای موجود در آن است. بزرگترین استخر این سرزمین آبی، موج نام دارد که طول آن به ۴۰ متر می‌رسد. طراحی این استخر به گونه‌ای انجام شده که آن را کاملاً شبیه سواحل طبیعی کند. جالب است بدانید که در این استخر برای طبیعی‌تر شدن شرایط از موج‌های مصنوعی استفاده می‌شود. در کنار استخر موج مجموعه استخرهای دیگری هم در پارک موج‌های آبی با عمق‌های متفاوت وجود دارد که می‌توانید از آنها هم برای شنا استفاده کنید.

سرزمین موج های آبی مشهد چند سرسره دارد؟

تفریحات دیگری که سرزمین موج های آبی مشهد برای شما به ارمغان می‌آورد انواع سرسره موجود در آن است. برخی از جذاب‌ترین سرسره‌های موجود در این پارک آبی را خدمت شما معرفی می‌کنیم:

  • سرسره موج: این سرسره با ۱۴ متر ارتفاع بلندترین سرسره پارک آبی مشهد می‌باشد که طول آن هم به ۳۰۰ متر می‌رسد. برای استفاده از این سرسره شما باید وارد تیوب‌های موجود در آن شوید و حرکت خودتان روی سرسره را آغاز کنید. با توجه به اینکه موج‌های آب از چهار جهت به صورت قدرتمند به تیوب شما برخورد می‌کنند، تیوب سرعت بسیار زیادی پیدا کرده و مدام می‌چرخد.
  • سرسره سوپرلوپ:سرسره سوپرلوپ نیز 14 متر ارتفاع دارد اما با توجه به اینکه طول آن ۱۲۰ متر می‌باشد نسبت به سرسره موج کوچکتر است. در این سرسره به دلیل آنکه شما در آب غوطه ور خواهید شد مسیر را احتمالاً با سرعت زیادی دنبال خواهید کرد.
  • سرسره تورنادو: این سرسره از نظر ارتفاع مشابه دو سرسره قبلی است اما طول آن چیزی در حدود ۱۳۰ متر می‌باشد.با وجود ظاهر ترسناکی که تورنادو دارد اما به نظر می‌رسد هیجان استفاده از این سرسره انسان را به سمت آن ترغیب نماید.
  • سرسره سرعتی: در این سرسره که ارتفاع آن به ۱۱ متر می‌رسد همانگونه که از نام آن پیدا است سرعتی بالا را تجربه خواهید کرد.در واقع سریع‌ترین سرسره‌های موجود در پارک آبی مشهد همین سرسره‌ها هستند.

 

سرزمین موج های آبی مشهد؛ تجربه‌ای خاص از بازی‌های آبی  

سرسره موج

 

جکوزی، سونا و رودخانه سرزمین موج های آبی چگونه هستند؟

در سرزمین موج های آبی مشهد کنار امکانات تفریحی شما می‌توانید از امکانات درمانی مثل جکوزی، سونا و حوضچه آب سرد هم استفاده کنید. البته قطعاً به عنوان تفریح هم می‌توان به سراغ این قسمت‌ها از سرزمین موج‌های آبی رفت اما طبیعتاً خاصیت‌های درمانی آنها یکی از دلایل محبوبیتشان می‌باشد. موج‌های آبی مشهد دارای یک سونای بخار، یک حوضچه آب سرد، یک جکوزی و سه سونای خشک است. یکی دیگر از جاذبه‌های پارک آبی مشهد، رودخانه آرام و خروشان آن است. این رودخانه برای تیوب سواری طراحی شده و طول آن به ۲۲۰ متر می‌رسد. رودخانه آرام و خروشان پارک آبی به شکلی طراحی شده که تیوب سواری در مسیرهای مختلف آن لحظات جذابی را برای خانواده‌ها به ارمغان آورد.

کدام تفریحات موج‌های آبی مشهد ویژه کودکان است؟

همانگونه که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم برخی از تفریحات سرزمین موج های آبی مشهد مخصوص کودکان است. از جمله این تفریحات می‌توانیم به مجموعه بازی‌های آکوآپلی اشاره کنیم که تنوع بسیار خوبی دارد و هیجان انگیز و جذاب است. یکی از جذاب‌ترین بازی‌های آکوآپلی سطل آب نام دارد که ناگهان روی سر افراد حاضر خالی شده و هیجان بسیار زیادی را به آنها منتقل می‌کند.

 

سرزمین موج های آبی مشهد؛ تجربه‌ای خاص از بازی‌های آبی  

آکوآپلی

در کدام فصل از سال می‌توانیم به سرزمین موج های آبی مشهد مراجعه نماییم؟

سرزمین موج های آبی مشهد در تمام ۱۲ ماه یا چهار فصل سال فعال است و می‌توانید به سراغ آن بروید. البته قطعاً فصل‌های بهار و تابستان جذابیت بیشتری برای گردشگران جهت تفریحات آبی دارند و در طول این دو فصل پارک آبی مشهد شلوغ‌ترین مقطع زمانی خود را پشت سر می‌گذارد. این در حالی است که موج‌های آبی مشهد در دو فصل پاییز و زمستان فضای آرامتری دارد و افراد کمتری در این مجموعه حضور پیدا می‌کنند. البته قطعاً نمی‌توان آب بازی در فصل تابستان یا بهار را با زمستان یا پاییز مقایسه کرد. لذت آب بازی آن هم در فصل‌های گرم سال داخل شهری که هیچ دریاچه و دریایی ندارد قطعاً تجربه متفاوتی محسوب می‌شود.

سرزمین موج های آبی مشهد؛ تجربه‌ای خاص از بازی‌های آبی  

پارک آبی مشهد

پارک موج‌های آبی مشهد چه قوانینی دارد؟

سرزمین موج های آبی مشهد برای آنکه از برخی مشکلات پیشگیری به عمل آورد قوانین مشخصی را تنظیم کرده است. قبل از آنکه وارد پارک آبی مشهد شوید بهتر است با قوانین آن آشنا گردید:

  • شما نمی‌توانید کودکان پسر و دختر خود را به ترتیب وارد پارک‌های مخصوص بانوان و آقایان کنید. همچنین امکان عکسبرداری و فیلمبرداری در داخل هیچ کدام از پارک‌های موج‌های آبی مشهد وجود ندارد. افرادی که دارای بیماری‌های پوستی، عفونی، التهاب چشم و زخم هستند هم پذیرش نخواهند شد.
  • افرادی که وارد پارک‌های آبی مشهد می‌شوند به هیچ وجه نمی‌توانند همراه خود زیورآلات ببرند. همچنین خانم‌ها قبل از ورود به محوطه پارک حتماً باید آرایش خود را پاک نمایند. داخل پارک‌های آبی مشهد انواع و اقسام رستورانو کافی شاپ وجود دارد به همین دلیل شما نمی‌توانید با خودتان خوراکی به داخل این مجموعه ببرید. اگر دارای موهای بلندی هستید از همین الان به فکر استفاده از کلاه شنا در پارک آبی مشهد باشید.
  • به این مورد دقت داشته باشید که به هیچ وجه اجازه ورود موبایل به محوطه پارک آبی داده نخواهد شد. به همین دلیل بهتر است هنگام مراجعه به پارک‌های آبی مشهد موبایل همراه نداشته باشید. بیماران قلبی هم طبیعتاً نمی‌توانند به این پارک جذاب وارد شوند.
  • از دیگر ممنوعیت‌های سرزمین موج‌های آبی مشهد می‌توانیم به عدم پذیرش کودکان زیر ۴ سال اشاره کنیم. ضمناً اگر قصد استفاده از سونا را دارید خوب است بدانید که تنها افراد بالای ۱۵ سال اجازه ورود به آن را خواهند داشت.
سرزمین موج های آبی مشهد؛ تجربه‌ای خاص از بازی‌های آبی  

ممنوعیت‌های سرزمین موج‌های آبی مشهد

سرزمین موج های آبی مشهد در چه ساعاتی فعال است؟

تایم کاری سرزمین موج های آبی مشهد در فصل‌های گرم و سرد با هم کمی تفاوت دارد. اگر قصد دارید فصل‌های بهار و تابستان را برای ورود به این مجموعه انتخاب کنید لازم است از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب به پارک آبی مشهد بروید. در طرف مقابل اگر فصل‌های سرد را برای استفاده از پارک آبی مشهد انتخاب کرده‌اید لازم است از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به این مجموعه تفریحی مراجعه نمایید. در صورتی که پارک‌های آبی مشهد به هر دلیلی تعطیلی خارج از برنامه داشته باشند، این موضوع را از قبل به اطلاع همه خواهند رساند.

سرزمین موج های آبی مشهد؛ تجربه‌ای خاص از بازی‌های آبی  

تایم کاری سرزمین موج های آبی مشهد

مسیر دسترسی به پارک‌های آبی مشهد

سرزمین موج های آبی مشهد چیزی در حدود ۲۰ کیلومتر دورتر از حرم مطهر امام رضا(ع) است. اگر با خودروی خودتان قصد دارید به این پارک بروید ابتدا باید وارد بلوار شیراز شوید و به سمت بلوار توحید حرکت کنید. مسیر را آنقدر ادامه دهید تا وارد بلوار قرنی شوید و از طریق آن به میدان فردوسی بروید. پس از آن مسیر بلوار فردوسی را تا میدان جانبازان ادامه دهید و به سمت شمال حرکت کنید. اکنون باید وارد بلوار جانبازان شوید و مسیر را تا رسیدن به خیابان امامت ۴۳ ادامه دهید. اکنون می‌توانید وارد بلوار اندیشه شوید و تا انتهای آن حرکت کنید تا به پارک خانواده برسید. زمانی که به پارک خانواده رسیدید می‌توانید نمای سرزمین موج‌های آبی را تماشا کنید اما برای رسیدن به خود آن باید مسیر را تا اندیشه ۸۳ ادامه دهید. 

 

منبع : ایران تراول 24