جاذبه گردشگری مشهد

پارک وکیل آباد مشهد؛ در آرامش طبیعت غرق شوید


رزرو هتل در مشهد ، رزرو تور در مشهد لطفا جهت رزرو تور و هتل در مشهد فرم زیر را تکمیل نمایید

آشنایی با پارک وکیل آباد

اگر مشهد یکی از قاصد همیشگی گردشگری‌های شما باشد احتمالاً با نام پارک وکیل آباد مشهد آشنا هستید. وکیل آباد جایی است که شما را از شلوغی مشهد و هوای آلوده آن نجات می‌دهد و به محیطی دنج و آرامش بخش می‌برد. وکیل آباد را به جای پارک می‌توانیم جنگل کوچک هم بدانیم که بر خلاف جنگل‌های سنتی تمامی امکانات رفاهی و تفریحی در آن موجود است. البته اگر آرامش وکیل آباد حوصله‌تان را سر می‌برد زیاد نگران نباشید چرا که در نزدیکی آن می‌توانید هیجان را هم تجربه کنید. باغ وحش وکیل آباد در نزدیکی این پارک قرار گرفته و می‌تواند تفریحی متفاوت در این محیط آرامش بخش باشد. بد نیست بدانید که پارک جنگلی وکیل آباد حدود ۵۵ سال پیش توسط فردی به نام آقای حسین ملک جهت استفاده مردم به شهرداری مشهد واگذار شد. از همان زمان گشت و گذار در پارک وکیل آباد برای اهالی مشهد تبدیل به سنتی مهم شده است.

در پارک وکیل آباد مشهد چه تفریحاتی وجود دارد؟

قطعاً تمام افرادی که پارک وکیل آباد مشهد را جهت گشت و گذار در این شهر مقدس انتخاب می‌کنند، به دنبال آن هستند که لحظاتی خاطره انگیز را ثبت نمایند. در پارک وکیل آباد تفریحات متنوعی وجود دارد که آن را برای سلایق گوناگون جذاب نموده است. طبیعتاً شما هم دوست دارید قبل از سفر به مشهد و بازدید از پارک جنگلی وکیل آباد نسبت به جاذبه‌های موجود در آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. در ادامه مهمترین تفریحات موجود در وکیل آباد را بررسی خواهیم کرد.

تفرجگاه وکیل آباد، جنگلی گمشده در مشهد

ساده‌ترین و ارزان‌ترین جاذبه گردشگری موجود در پارک وکیل آباد مشهد، تفرجگاه عمومی آن است. منظور ما از تفرجگاه عمومی همان فضای جنگلی مانند وکیل آباد است که هر کسی می‌تواند بدون پرداخت هزینه از آن استفاده کند. قدم زدن میان درختان سر به فلک کشیده و کهنسال پارک جنگلی وکیل آباد قطعاً می‌تواند لحظاتی با نشاط را برای شما به همراه داشته باشد. تفرجگاه وکیل آباد حدود ۷۰ هکتار مساحت دارد و امکانات رفاهی مختلفی برای خانواده‌ها در آن پیش بینی شده است. در محوطه بوستان وکیل آباد می‌توانید حیوانات تاکسیدرمی شده را از نزدیک ببینید و در کنار استخر قدیمی آن قدم بزنید.

حکاکی روی درخت‌های خشک شده قدیمی و تندیس و المان‌هایی از دوچرخه معروف چینی با هندوانه و خربزه موجود روی آن می‌تواند حال و هوای نوستالژیکی برای شما داشته باشد. تمام این جاذبه‌ها را در پارک وکیل آباد می‌توانید بدون پرداخت هزینه از نزدیک مشاهده کنید. اگر می‌خواهید در محوطه بوستان وکیل آباد لحظات خاطره‌انگیزتری داشته باشید توصیه می‌کنیم حتماً از مسیر ویژه پیاده‌روی یا میز تنیس و فوتبال دستی آن استفاده کنید.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد (2)

                                                                 پارک جنگلی وکیل آباد

رودخانه پارک وکیل آباد مشهد چگونه است؟

 یکی دیگر از تفریحات پارک وکیل آباد مشهد تماشای رودخانه فصلی آن است. دریاچه یا رودخانه وکیل آباد را می‌توانیم یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین قسمت‌های این پارک جنگلی بدانیم. البته این رودخانه خروشان فقط در روزهای بهاری و پاییزی فعال است. برای آنکه رودخانه وکیل آباد جذابیت بیشتری داشته باشد در نزدیکی آن نیمکت‌ها و آلاچیق‌های گوناگونی جهت نشستن گردشگران آماده شده است. البته سطح آب آنقدر به زمین نزدیک است که می‌توانید در کنار رودخانه بنشینید و پاهای خودتان را در آب فرو کنید. 

صرف صبحانه یا عصرانه در کنار این رودخانه زیبا آن هم زیر نور خورشید ‌می‌تواند خاطره‌ای فراموش نشدنی از گشت و گذار در وکیل آباد برای شما ایجاد کند. شاید دوست داشته باشید بدانید که سرچشمه رودخانه وکیل آباد از قناتی در نزدیکی همین پارک نشات می‌گیرد. ضمناً اگر پل جذابی که در تقاطع با بلوار وکیل آباد وجود دارد را مشاهده کردید خوب است بدانید سازنده آن شخصی به نام مهندس پرتویی بوده و این پل تنها پل موجود بر روی رودخانه وکیل آباد می‌باشد.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد (1)

رودخانه فصلی

باغ وحش وکیل آباد، فرصتی برای تماشای حیوانات

قطعاً یکی از منحصر به فردترین تفریحات پارک وکیل آباد مشهد، باغ وحش آن است. باغ وحش وکیل آباد تنها محل نگهداری حیوانات در مشهد است. البته متاسفانه چند سالی می‌شود که شهرداری مشهد توجه چندانی به این باغ وحش ندارد اما کماکان گشت و گذار در آن می‌تواند برای شما ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. معمولا کودکانی که به تازگی نام حیوانات را در کتب درسی خود مطالعه کرده‌اند، هیجان بیشتری برای دیدن آنها در باغ وحش وکیل آباد دارند. یکی از ویژگی‌های باغ وحش وکیل آباد این مورد می‌باشد که انواع مختلفی از حیوانات درنده و اهلی را کنار هم گرد آورده است. برای بازدید از این باغ وحش زیبا همه روزه از ساعت ۹ صبح تا غروب آفتاب می‌توانید به پارک وکیل آباد مشهد بروید.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد (4)

                                                               نگهداری حیوانات در مشهد

کوهستان پارک، حسرتی در دل وکیل آباد

 اگر در گذشته به پارک وکیل آباد مشهد رفته باشید و اکنون مجدداً بخواهید از آن بازدید کنید احتمالاً با یک حسرت بزرگ مواجه می‌شوید. آن حسرت هم چیزی نیست جز شهر بازی کوهستان پارک مشهد. این شهربازی در گذشته فعال بوده و محلی برای خالی کردن انرژی گردشگران محسوب می‌شده است. در این مجموعه تفریحات هیجان انگیز مختلفی وجود داشته که گردشگران می‌توانستند در محیط آرامش بخش وکیل آباد برای لحظاتی ترشح آدرنالین را هم تجربه کنند. با این حال متاسفانه مدت زیادی است که کوهستان پارک تعطیل شده و گویا فعلاً برنامه‌ای برای فعال‌سازی مجدد آن هم وجود ندارد. با این حال زیاد ناراحت نباشید چرا که در نزدیکی پارک وکیل آباد، بزرگترین پارک مشهد با نام ملت وجود دارد و شما می‌توانید به جای کوهستان پارک از شهربازی پارک ملت استفاده کنید.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد (5)

شهر بازی کوهستان پارک

در پارک وکیل آباد مشهد چه امکانات رفاهی موجود است؟

این حق را به خانواده‌ها می‌دهیم که دغدغه وجود امکانات رفاهی را در پارک وکیل آباد مشهد داشته باشند. از این نظر خیالتان راحت باشد چرا که امکانات رفاهی در حد استاندارد برای خانواده‌ها پیش‌بینی شده است. برخی از مهم‌ترین امکانات رفاهی موجود در وکیل آباد را با هم بررسی می‌کنیم:

  • با توجه به جنگلی بودن وکیل آباد احتمالاً دغدغه این را دارید که سرویس بهداشتی تمیز و آبخوری مناسبی در این محیط وجود داشته باشد. خوشبختانه مدیران پارک وکیل آباد به این نکته دقت کامل داشته‌اند و سرویس بهداشتی مناسبی در آن آماده کرده‌اند.
  • اگر فرزندان کودک یا حتی نوجوانی داشته باشید احتمالاً دوست دارید در این مجموعه وسایل بازی متنوعی برای سرگرمی آنها ببینید. از این نظر هم نگرانی نداشته باشید چرا که چندین وسیله بازی جذاب در محیط وکیل آباد برای استفاده کودکان طراحی شده است.
  • در مجموعه پارک جنگلی وکیل آباد سوپرمارکت و بوفه‌های مختلفی جهت تامین نیازهای شما پیش بینی شده است. ضمناً در این پارک رستوران مناسبی هم جهت صرف غذا وجود دارد که می‌توانید از آن هم بهره ببرید.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد (6)

امکانات رفاهی موجود در وکیل آباد

برای گردشگری در پارک وکیل آباد مشهد چقدر باید هزینه کنیم؟

برای ورود به پارک وکیل آباد مشهد هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نخواهد شد. با این حال استفاده از امکانات جانبی موجود در این پارک می‌تواند هزینه‌های مختلفی برای شما به همراه داشته باشد. مثلاً اگر بخواهید ماشین شخصی خود را به وکیل آباد ببرید و از پارکینگ استفاده کنید باید هزینه جداگانه‌ای بابت آن پرداخت نمایید. همچنین استفاده از باغ وحش وکیل آباد یا رستوران آن می‌تواند هزینه‌های متفاوتی برای شما به همراه داشته باشد. به مواردی که گفتیم هزینه حمل و نقل شما تا وکیل آباد را هم می‌توانیم اضافه کنیم. چه بخواهید با وسیله نقلیه شخصی به وکیل آباد بروید و چه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید باید برای این کار هزینه در نظر بگیرید.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد (1)

هزینه حمل و نقل

مسیر دسترسی به وکیل آباد چگونه است؟

برای دسترسی به پارک وکیل آباد مشهد چند مسیر پیش روی شما وجود دارد. اگر از وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کنید می‌توانید به انتهای بلوار وکیل آباد مشهد بروید و از آنجا راهی پارک وکیل آباد شوید. البته اگر وسیله نقلیه ندارید یا ترجیح می‌دهید به جای اتلاف وقت در ترافیک مشهد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید می‌توانید سراغ مترو و اتوبوس بروید. برای سفر به وکیل آباد مشهد از طریق مترو باید در آخرین ایستگاه آن پیاده شوید و برای مابقی مسیر از اتوبوس‌هایی که در آن ایستگاه وجود دارد استفاده نمایید. 

 

منبع : ایران تراول 24