جاذبه گردشگری مشهد

پارک ملت مشهد؛ صمیمیت، هیجان و آرامش را با هم تجربه کنید!


رزرو هتل در مشهد ، رزرو تور در مشهد لطفا جهت رزرو تور و هتل در مشهد فرم زیر را تکمیل نمایید

چرا پارک ملت مشهد محبوبیت زیادی دارد؟

اگر در سفر خودتان به مشهد مقدس دنبال جایی هستید که لحظاتی آرامش بخش، هیجان انگیز، نشاط آفرین و شادی‌ساز برایتان فراهم آورد پارک ملت مشهد بهترین گزینه خواهد بود. این پارک قدیمی به عنوان یکی از بزرگترین فضاهای سبز کشورمان شناخته می‌شود و در آن امکانات بی‌شماری برای مهمانان تدارک دیده شده است. شاید کمتر پارکی وجود داشته باشد که در آن قسمت‌های مختلف فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی در اختیار گردشگران قرار گیرد. در پارک ملت مشهد شما می‌توانید از دریاچه مصنوعی، سالن تئاتر، شهربازی و… استفاده کنید. شاید خوب باشد بدانید که پارک ملت در سال ۱۳۴۳ به وسیله دو طراح انگلیسی ساخته شده است. البته در مراحل ساخت این پارک مهندسان ایرانی هم نقش آفرینی کرده‌اند. در گذشته این پارک را با نام امین مهر می‌شناختند اما پس از انقلاب اسلامی اسم آن به پارک ملت تغییر یافته است.

در پارک ملت مشهد چه تفریحاتی وجود دارد؟

قبلاً اشاره کردیم که پارک ملت مشهد دارای امکانات تفریحی، هنری، ورزشی و… است. در این مجموعه تمامی افراد با سلایق و علایق متفاوت می‌توانند از امکانات گوناگونی که وجود دارد برای خلق لحظات خاطره انگیز استفاده کنند. صرفاً حضور در پارک ملت برای آنکه روزی متفاوت را با خانواده خود پشت سر بگذارید کافی خواهد بود اما استفاده از امکانات موجود در این پارک می‌تواند جذابیت این روز را برای شما چند برابر کند. برخی از مهم‌ترین امکانات موجود در پارک ملت را با هم به صورت دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد.

سهم هنر از پارک ملت مشهد چیست؟

مشهد شهری است که بسیاری از ادیبان و اهالی فرهنگ و هنر در آن زندگی کرده‌اند. قطعاً در پارک ملت مشهد به عنوان بزرگترین مجموعه تفریحی این شهر، فرهنگ و هنر هم باید سهم خود را داشته باشد. مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) سهمی می‌باشد که هنر و فرهنگ مشهد از این پارک به دست آورده است. در این مجموعه چندین سالن تئاتر و یک سالن سینما برای استفاده عموم طراحی شده است. معمولاً نمایش‌هایی که در سالن اصلی تئاتر پارک ملت روی صحنه می‌روند با استقبال خوبی مواجه می‌شوند. در این مجموعه تماشاخانه‌های جذابی مثل سالن تئاتر بهار و نمایش عروسکی هم وجود دارد. بلیط تئاتر و سینمای پارک ملت را می‌توانید به صورت اینترنتی هم خریداری کنید.

پارک ملت مشهد (2)

مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع)

 چه حیواناتی در پارک ملت حضور دارند؟

 یکی از جذابیت‌های پارک ملت مشهد آن است که در محیطی کوچک، فضایی جهت نگهداری از تعدادی حیوان و پرنده فراهم شده است. البته طبیعتاً به دلیل اینکه امکان نگهداری از تعداد زیادی موجود زنده در این محیط وجود نداشته است انتظار این را نداشته باشید که با حیوانات و پرندگان عجیب و غریبی مواجه گردید. در حیات وحش پارک ملت می‌توانید نظاره‌گر حیوانات و پرندگانی همچون طاووس، میمون و مرغ عشق باشید. معمولا بسیاری از گردشگران نسبت به دیدن این حیوانات واکنش مثبت نشان می‌دهند.

پارک ملت مشهد (3)

                                                                 حیات وحش پارک ملت

شهربازی، جذاب‌ترین بخش پارک ملت مشهد

بدون شک هیجان انگیزترین بخش پارک ملت مشهد شهربازی آن است. در این مجموعه بازی‌های مختلف و سرگرم کننده‌ای برای تمام گروه‌های سنی پیش بینی شده است. قطعاً شما هم دوست دارید با امکانات موجود در این شهربازی بیشتر آشنا شوید. برخی از تفریحات هیجان انگیز شهربازی پارک ملت را با هم بررسی خواهیم کرد:

  • چرخ و فلک: چرخ و فلک فانفار بزرگترین و مهم‌ترین بازی است که در این مجموعه وجود دارد. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که این چرخ و فلک با ارتفاع ۸۰ متر از سطح زمین به عنوان بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه شناخته می‌شود. در میان مرتفع‌ترین چرخ و فلک‌های جهان نیز فانفار رتبه هجدهم را در اختیار دارد.
  • اسکیت بورد: اگر علاقه دارید آدرنالین خون خود را به بالاترین میزان ترشح برسانید، توصیه می‌کنیم به سراغ اسکیت بورد شهربازی پارک ملت بروید. در این قسمت نوعی اسکیت غول‌آسا در ارتفاع ۳۰ متری زمین قرار گرفته که با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت می‌باشد. در هر سانس این بازی ۱۶ نفر می‌توانند وارد دستگاه شوند و مدت ۳ دقیقه هیجان زیادی را تجربه کنند. البته افرادی که قد آنها کمتر از ۱۵۰ سانتی‌متر است امکان حضور در این بازی جذاب را نخواهند داشت.
  • ترن هوایی: بازی دیگری که می‌تواند اوج هیجان را برای مهمانان شهربازی پارک ملت مشهد به همراه آورد ترن هوایی است. این ترن هنگام حرکت سرعتی نزدیک به ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و با توجه به اینکه در مسیر بالا و پایین نقل مکان می‌کند احتمالاً هیجان شما را به حداکثر خواهد رساند.
  • صخره نوردی: اگر علاقه دارید که از دیوار راست بالا بروید اما تا به حال فرصت این تجربه جذاب را نداشته‌اید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از دیواره‌های صخره‌نوردی پارک ملت استفاده کنید. اگر در زمینه صخره‌نوردی مبتدی هستید هیچ نگرانی نداشته باشید. باشگاه صخره‌نوردی پارک ملت برای شما مربیان مجربی را در نظر گرفته که هنگام استفاده از دیواره‌ها شما را راهنمایی خواهند کرد.

پارک ملت مشهد (4)

چرخ و فلک فانفار

پارک ملت مشهد چه امکانات رفاهی دارد؟

قطعاً خانواده‌ها دوست دارند بدانند که پارک ملت مشهد چه امکانات رفاهی برای آنها جهت گذراندن اوقات فراغت در نظر گرفته است. به همین دلیل با برخی از امکانات موجود در این پارک بزرگ آشنا خواهیم شد:

  • فود کورت: یکی از بزرگترین فود کورت‌های ایران در فضای نزدیک به ۲۸۸ متر مربع داخل پارک ملت مشهد واقع شده است. در این مجموعه شما می‌توانید از انواع غذاها و رستوران‌های داخلی و خارجی استفاده کنید. مطمئن باشید برای تمام سلیقه‌ها در فود کورت پارک ملت غذا وجود دارد.
  • اتاق نگهداری کودک: برخلاف بسیاری از پارک‌های کشورمان که هیچ فضایی برای رسیدگی به کودکان نورسیده در نظر نمی‌گیرند، پارک ملت در این زمینه هم پیش‌بینی‌های لازم را داشته است. مادرانی که نوزاد یا کودکان کم سن دارند می‌توانند برای رسیدگی به آنها از اتاق نگهداری کودک استفاده کنند.
  • اورژانس: یکی دیگر از امکانات رفاهی پارک ملت اورژانس این مجموعه است که خیال بازدیدکنندگان از این پارک را برای کنترل اتفاقات غیر مترقبه راحت می‌کند. اورژانس این مجموعه آماده است تا طبق وظایف خود به مهمانان خدمات رسانی داشته باشد.

 

پارک ملت چه امکانات ورزشی آماده کرده است؟

از دیگر امکانات موجود در پارک ملت مشهد می‌توانیم به قسمت‌های ورزشی آن اشاره کنیم. در این مجموعه شما می‌توانید از استخر روباز بزرگی که پذیرای ۴۰۰ نفر است استفاده کنید. همچنین برای تمامی رشته‌های توپی مثل فوتبال، بسکتبال، تنیس و والیبال در پارک ملت زمین اختصاصی تدارک دیده شده است. اگر اهل ورزش‌های همگانی مثل پیاده‌روی و دویدن هستید نیز می‌توانید از فضای اختصاصی آن در پارک ملت بهره ببرید.

پارک ملت مشهد (6)

بسکتبال

هزینه و زمان ورود به پارک ملت مشهد

برای ورود به پارک ملت مشهد نیازی به این نیست که هزینه پرداخت کنید. البته اگر بخواهید از قسمت‌های مختلف این پارک استفاده کنید احتمالاً مجبور هستید هزینه مربوط به آنها را پرداخت نمایید. ضمناً اینکه بخواهید با چه وسیله نقلیه‌ای به پارک ملت بروید هم طبیعتاً برای شما هزینه به همراه خواهد داشت. برای حضور در این مجموعه هر ساعت از شبانه روز می‌توانید اقدام کنید اما اگر می‌خواهید به سراغ شهربازی پارک ملت بروید باید در ساعات ۱۶ الی ۱ بامداد در این پارک حضور داشته باشید.

پارک ملت مشهد (7)

ورود به پارک ملت مشهد

چگونه به پارک ملت دسترسی داشته باشیم؟

 روش‌های مختلفی جهت دسترسی به پارک ملت مشهد وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره ببرید. اگر مشکلی با وسایل حمل و نقل عمومی ندارید خیلی راحت می‌توانید سراغ مترو بروید و در ایستگاه پارک ملت پیاده شوید. اگر از این مسیر استفاده کنید دغدغه‌ای بابت ترافیک و سختی راه نخواهید داشت. با اتوبوس هم می‌توانید به ضلع غربی پارک ملت بروید و از آنجا وارد این مجموعه تفریحی گردید. اگر قرار است وسیله نقلیه شخصی را برای سفر به پارک ملت انتخاب کنید باید به بزرگراه وکیل آباد بروید و از آنجا وارد بلوار همت شوید. در این بلوار می‌توانید خود را به ورودی بوستان ملت رسانده و وارد آن گردید. ضمناً برای آنکه در پیدا کردن مسیر دچار مشکل نشوید می‌توانید آدرس پارک ملت را از طریق نقشه‌های آنلاین دنبال کنید. با کمک نقشه‌های آنلاین دیگر سردرگم نخواهید شد و می‌توانید با خیالی آسوده خودتان را به پارک ملت رسانده و از امکانات آن بهره‌مند گردید.

 

منبع : ایران تراول 24