جاذبه گردشگری مشهد

معرفی و امکانات شهربازی قهرمانان مشهد


رزرو هتل در مشهد ، رزرو تور در مشهد لطفا جهت رزرو تور و هتل در مشهد فرم زیر را تکمیل نمایید

شهربازی قهرمانان مشهد به عنوان یکی از بزرگترین شهربازی های این شهر به شمار می آید که یکی از مقاصد اصلی گردشگران نیز است. در این شهربازی، امکانات و تفریحات متنوعی برای تمام سنین وجود دارد که در ادامه به بررسی و معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

راههای دسترسی به شهربازی قهرمانان مشهد

علاوه بر ساکنین شهر مشهد، بسیاری از کسانی که قصد بازدید از شهربازی قهرمانان مشهد را دارند، مسافر این شهر هستند. در چنین شرایطی نیز نداشتن اطلاعات دقیق از موقعیت مکانی و روش های دسترسی به این مکان برای بسیاری از افراد وجود دارد. برای رفتن به این شهربازی می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. آدرس این مکان تفریحی در میدان سپاد، بلوار خیام شمالی و در حاشیه میدان خیام می باشد. فاصله کم شهربازی قهرمانان با مرکز شهر مشهد باعث شده تا دسترسی به آن بسیار راحت باشد.

یکی از روش های پیشنهادی برای رفتن به شهربازی قهرمانان مشهد، استفاده از وسایل نقلیه عمومی می باشد. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این مکان، ایستگاه خیام در خط 1 مترو است که تا ساعت 10 شب نیز فعالیت دارد. مسیر حرکت بسیاری از اتوبوس های این شهر  به گونه ای است که می توانند برای رفتن به شهربازی از آن استفاده کنند. اتوبوس های خط 28 میدان شهدا، خط 831 حرم، خط 99 از پایانه وکیل آباد، خط 3 از پایانه الهیه و خطوط 8 و 9 از پایانه خیام را می توان برای رفتن به این مکان سوار شد.

شهربازی قهرمانان مشهد (2)

دستگاه های شهربازی

امکانات رفاهی شهربازی قهرمانان مشهد

تنوع دستگاه ها و وسایل بازی که در شهربازی قهرمانان مشهد وجود دارد، آن را به یکی از مجهزترین شهربازی های کشور تبدیل کرده است. امکان استفاده از این دستگاه ها برای افراد در سنین مختلف وجود دارد و همین امر نیز باعث شده تا بازدید خانواده ها از این مکان بیشتر باشد. برخی از وسایل پرطرفدار این شهربازی عبارتند از:

  • چرخ و فلک
  • کشتی صبا
  • سورتمه
  • ترن هوایی
  • فریزبی
  • اسکیت یو
  • ترامپولین
  • پرواز در آسمان
  • سفینه کودک
  • اتاق وحشت

در کنار تمام دستگاه هایی که در شهربازی قهرمانان مشهد وجود دارند، امکانات متنوعی مخصوص کودکان و خانواده ها نیز وجود دارد. از مهمترین امکانات این مکان می توان به رستوران ها و کافی شاپ های آن اشاره کرد که عرضه کننده انواع غذاها و تنقلات می‌باشند. انواع آیس پک، آبمیوه ها، بستنی و نوشیدنی های گرم با بهترین کیفیت توسط کافی شاپ های این مکان عرضه می شوند. غذاهایی که در رستوران ها سرو می شوند نیز شامل کباب ترکی، ساندویچ، پیتزا و غذاهای ایرانی و سنتی می باشند. امکانات دیگری مثل سرویس بهداشتی مخصوص معلولین، مسجد، پارکینگ، صندوق امانات مخصوص و اتاق تعویض کودک برای رفاه حال بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. در این مکان، بازدید کنندگان می توانند وسایل گرانبهای خود را با مبلغی بسیار کم جهت نگهداری به صندوق امانات بدهند.

شهربازی قهرمانان مشهد (3)

امکانات شهربازی قهرمانان مشهد

تفریحات شهربازی قهرمانان مشهد

برای استفاده از تفریحات شهربازی قهرمانان مشهد، باید ابتدا بلیط تهیه کرد که شرایط خرید بلیط به صورت اینترنتی و حضوری وجود دارد. هزینه ورودی این مکان جدا از هزینه بلیط است که برای ورود به آن باید ابتدا ورودی را به ازای هر نفر پرداخت کرد. قیمت بلیط هر کدام از دستگاه ها و تجهیزات نیز متغیر است که شرایط پرداخت هزینه‌ها داخل شهربازی و به صورت اینترنتی امکان پذیر می‌باشد. البته به غیر از وسایل بازی، تفریحات دیگری نیز در این مکان وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

  • تم فراپارک: فرابازی که تم پارک می باشد با الهام از جهان و دنیای موازی برای علاقه مندان طراحی شده است. در این مکان، امکان تماشای شفق قطبی، بازی های مجازی و فعالیت هایی مثل بوئینگ، بیلیارد تیراندازی نیز وجود دارد. هزینه های ورود و انجام هر کدام از فعالیت ها در این مکان متغیر است.
  • کلوپ کودک: این مکان مخصوص کودکان بوده که شامل بازی های متنوعی است. استخر توپ، اتاق بازی، استخر ماسه، ماجراجویان، میز بیلیارد، کافی شاپ و سالن جشن تولد جزء تفریحات این مکان به شمار می آیند.
  • کارتینگ شهربازی: کارتینگ یکی از پرمخاطب ترین مکان های شهربازی قهرمانان به شمار می آید. هیجان بالا در کنار ایمنی باعث ایجاد لحظات خاطره انگیزی برای بازدیدکنندگان می شود. از مهمترین امکانات این مکان می توان به دریفت و کارتینگ کودک، پارکینگ و تعمیرگاه اختصاصی، پذیرش وی آی پی، پرو کلاه ایمنی اختصاصی برای بانوان و اتاق امانات اشاره کرد.

شهربازی قهرمانان مشهد (4)

تم فراپارک شهربازی

قوانین ورود به شهربازی قهرمانان مشهد

در شهربازی قهرمانان مشهد نیز مانند بسیاری از مکان های تفریحی، قوانین خاصی وجود دارد که رعایت آن توسط تمام بازدیدکنندگان الزامی است. تمام کسانی که قصد بازدید و استفاده از تفریحات این مکان را دارند، نمی‌توانند همراه خود وسایلی مثل زیرانداز، فلاسک، نوشیدنی و غذا داشته باشند. رستوران ها و کافی شاپ های این مکان، ارائه کننده نوشیدنی ها و غذاهای متنوع برای افراد با شرایط مختلف می باشند. یکی دیگر از قوانین این مکان، عدم برگشت مبلغ کارت اعتباری است که برای استفاده از تفریحات این مکان، شارژ می شود.

ساعات کاری شهربازی قهرمانان مشهد

ساعات کاری شهربازی قهرمانان مشهد در روزهای معمولی، 5 عصر تا 12 شب است ولی در ایام خاص مثل تعطیلات نوروز و ماه رمضان، تغییراتی در ساعات کاری مجموعه ایجاد می شود. شبکه های اجتماعی این مجموعه و بخش های تفریحی آن، تغییرات مربوط به ساعات فعالیت خود را از قبل اعلام می کنند. مدت زمان بازدید از این مجموعه معمولا 2 تا 4 ساعت پیشنهاد می شود که می تواند لحظاتی شیرین و به یاد ماندنی باشد.

مکان های دیدنی اطراف شهربازی قهرمانان مشهد

یکی از مکان های مهم برای گردشگران در نزدیکی شهربازی قهرمانان مشهد، بازارها و مجتمع های تجاری مهم می باشند. مشهد میزبان مسافران زیادی در طول سال است که همیشه خرید از بازار به عنوان بخشی از مسافرت آنها به شمار می آید. درصد مسافرانی که به شهربازی قهرمانان مراجعه می کنند نیز بالاست. این افراد می توانند از بازارهایی که در نزدیکی این مکان قرار دارند نیز دیدن کنند. مهمترین بازارهای نزدیک به شهربازی قهرمانان شامل موارد زیر می باشند.

  • مجتمع تجاری الماس شرق
  • مرکز خرید وصال
  • بازار بین المللی سپاد

به غیر از بازارها و مجتمع های تجاری، می توان به مکان های دیدنی متنوعی نیز در نزدیکی شهربازی قهرمانان مشهد اشاره کرد. مکان های مهمی که در اطراف این شهربازی قرار دارند، عبارتند از:

  • پارک ساحلی آفتاب: این پارک دومین پارک آبی در شهر مشهد می باشد که مساحت آن 4000 مترمربع است. این پارک که دارای 7 طبقه می‌باشد، در سال 1390 احداث شده و امکان استفاده آقایان و بانوان به صورت همزمان از این پارک وجود دارد.
  • باغ پرندگان: این پارک در سال 1393 احداث شده که مکانی عالی برای سپری کردن اوقات فراغت به شمار می آید. در این پارک بیش از 700 پرنده که شامل عقاب ها، طوطی ها، طاووس ها و…می باشند، نگهداری می شوند.
  • سرزمین عجایب: این مکان در مجتمع تجاری الماس شرق و در منطقه گردشگری سپاد قرار گرفته که حالت سرپوشیده دارد. دستگاه‌هایی که در این مکان استفاده می‌شوند، گواهینامه های لازم از لحاظ امنیت را دارند و یک مکان مطمئن برای بازی و سرگرمی کودکان می‌باشد.
  • تونل باد صبا: در این مکان می توان یکی از تفریحات هیجان انگیز را تجربه کرد. این تونل حالت عمودی دارد و افراد در آن می توانند با سرعت 230 کیلومتر بر ساعت به صورت عمودی حرکت کنند. مدت زمان پرواز در این تونل، 2 دقیقه می باشد که معادل چهار بار سقوط آزاد می باشد.
  • موزه وارونه: این مکان نیز در لیست جاذبه های گردشگری مشهد قرار گرفته که در مجتمع الماس شرق قرار دارد. این مکان یک فضای وارونه هنری و خلاق است که تمام وسایل آن به صورت وارونه قرار گرفته شده اند.
  • اتاق فرار گیماتور: یک مرکز تفریحی و سرگرمی در محله وحدت مشهد می باشد که بازدید کنندگان بسیار زیادی دارد. در این مکان، امکانات مختلفی وجود دارد که برگرفته از بازی ها و فیلم های کامپیوتری می باشند. فضای این مکان، متناسب با بازی ها و داستان ها طراحی شده اند که می تواند یک تجربه خاص را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند.

منبع : ایران تراول 24