جاذبه گردشگری مشهد

رستوران معلق مشهد، اولین رستوران معلق ایران


رزرو هتل در مشهد ، رزرو تور در مشهد لطفا جهت رزرو تور و هتل در مشهد فرم زیر را تکمیل نمایید

شهر مشهد به عنوان یکی از شلوغ ترین شهرهای ایران در ایام تعطیلات، همواره میزبان خیل عظیمی از مردم کشورمان بوده است. قطعا اصلی ترین دلیل سفر به مشهد، زیارت مرقد مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) است. اگر چه که هدف اصلی اکثر مسافرانی که به مشهد مشرف می شوند، حضور در جوار بارگاه امام هشتم است، اما بسیاری از افراد به دنبال گشت و گذار و سیاحت نیز هستند. همین مسئله باعث شده است تا مسئولان شهر مشهد علاوه بر توسعه زیرساخت های حرم مطهر و گسترده کردن ظرفیت آن، به دنبال توسعه ابعاد گردشگری و سیاحتی این شهر نیز باشند. راه اندازی و توسعه مجتمع های خرید، پارک های آبی متنوع و توسعه پارک های تفریحی شهر مشهد تنها بخشی از محورهای توسعه صنعت گردشگری در این شهر می باشند.

از دیگر ویژگی های جذاب شهر مشهد، تنوع غذاها و کیفیت بالای آنهاست و برخی از بهترین غذاهای ایرانی از جمله غذاهای خاص این شهر به شمار می رود. از جمله معروفترین این غذاها که هر فرد ایرانی تمایل به چشیدن طعم آن را دارد شیشلیک مشهدی است که به شیشلیک شاندیز نیز معروف است. همین توجه به کیفیت و تنوع غذا منجر شده تا شهر مشهد مملو از انواع رستوران های ایرانی، فرنگی و فست فودهای مختلف باشد. سرمایه گذاران و مجموعه داران این صنف همواره در تلاش هستند تا به نحوی گوی سبقت را از یکدیگر بربایند تا توجه اغلب مسافران ایرانی و خارجی را به رستوران و مجموعه خود جلب نمایند. یکی از خاص ترین و جذاب ترین رستوران های موجود در این شهر، رستوران معلق مشهد است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با برخی از ویژگی های خاص این رستوران بیشتر آشنا شوید.

رستوران معلق مشهد

بدون شک از نظر بسیاری از افراد، غذا خوردن یکی از تفریحات جذاب به حساب می آید. رستوران معلق مشهد لذت میل کردن غذا را به سطحی فراتر برده است. تجربه خوردن غذا در ارتفاع بالا و میان زمین و هوا ممکن است برای کمتر کسی در دنیا اتفاق بیافتد. اگر چه که شاید این اتفاق برای آن دسته از افرادی که از ارتفاع می ترسند و فوبیای ارتفاع دارند، اصلا جذاب به نظر نرسد. در هر صورت جالب است بدانید که رستوران معلق مشهد در سال 1396 راه اندازی شده است و اولین رستوران معلق کشور به شمار می رود.

تجربه ای متفاوت از غذا خوردن

اولین بار در کشور بلژیک ایده ایجاد رستوران معلق به وجود آمد و بعد از آن برخی از کشورهای دنیا از این طرح استفاده کردند. در کشور ما هم برای اولین بار این ایده در منطقه گردشگری شهر شاندیز به معرض اجرا در آمد و باعث جلب توجه بسیاری از مسافران داخلی و خارجی این شهر شده است. رستوران معلق مشهد البته یکی از مدرن ترین، باکیفیت ترین و مجهزترین رستوران های معلق دنیا می باشد که با وزنی قریب به 9 تن در میان زمین و هوا معلق مانده است.

رستوران معلق مشهد در کجا واقع شده است؟

شاید اولین سوالی که برای شما پیش بیاید، محل قرار گرفتن و موقعیت رستوران معلق مشهد باشد. بهتر است بدانید که رستوران معلق شهر مشهد در واقع در منطقه گردشگری و تفریحی شهر شاندیز در نزدیکی مشهد واقع شده است. شهر شاندیز یکی از جذاب ترین مناطق تفریحی اطراف مشهد می باشد که علاوه بر داشتن هوای مطلوب و دلنشین، مملو از انواع کافه ها، رستوران ها، بازارهای صنایع دستی و مناطق گردشگری طبیعی و بکر است. رستوران معلق نیز یکی از جاذبه های خاص و هیجان انگیز این منطقه به شمار می رود که باعث جلب توجه بسیاری از گردشگران مشهد می شود.

نحوه رسیدن به رستوران معلق مشهد

برای رفتن به رستوران معلق مشهد که در واقع در منطقه گردشگری شاندیز قرار گرفته است، بهترین گزینه استفاده از تاکسی می باشد. البته چنانچه به مدیریت مالی در طول سفر اهمیت می دهید، می توانید تا آخرین ایستگاه مترو مشهد (ایستگاه وکیل آباد) که منتهی به دو راهی طرقبه شاندیز می شود با هزینه کمتری طی طریق کنید. در ابتدای دو راهی طرقبه شاندیز می توانید از تاکسی استفاده کنید که قطعا نسبت به اتوبوس، هم راحتتر است و هم سریعتر. با ورود به شهر گردشگری شاندیز، به راحتی می توانید به محل رستوران معلق مشهد رفته و از میل کردن غذا در ارتفاع لذت ببرید. البته در صورتی که از خودروی شخصی استفاده می کنید، می توانید به راحتی در فضای پارکینگ این مجموعه خودروی خود را پارک نمایید.

تلفیق ارتفاع و لذت غذا

مقایسه رستوران معلق مشهد با نمونه ای خارجی

جالب است بدانید که رستوران معلق مشهد یکی از مجهزترین و به روز ترین انواع رستوران های معلق جهان می باشد که در مقایسه با نمونه های خارجی از برتری های خاصی برخوردار است. برجسته ترین ویژگی رستوران معلق در شهر مشهد، امکان سرو غذای گرم می باشد. به دلیل قرار داشتن فر مخصوص در رستوران معلق مشهد می توان عذای گرم هم سفارش داد. همین ویژگی، این مجموعه را نسبت به نمونه های خارجی آن متمایز می کند. تفاوت دیگر آن در نحوه بالا رفتن این رستوران است. مجموعه رستوران معلق شهر مشهد برخلاف سایر نمونه های موجود در جهان به شکل یکپارچه توسط سازه ای خاص بالا می رود. اما مورد های مشابه این رستوران در کشورهای دیگر به وسیله جرثقیل در ارتفاع قرار می گیرند.

رستوران معلق

جذاب ترین تفاوت این رستوران در مقایسه با نمونه های خارجی، امکان ارائه خدمات در تمام طول سال است. به دلیل داشتن سیستم های گرمایشی و تجهیزات خاص، این رستوران در تمام طول سال به مشتریان خود خدمات ارائه می دهد. همین مسئله به خصوص در روزهای سرد سال، باعث جذاب تر شدن تجربه میل غذا در این رستوران خاص می شود.  

امکانات رستوران معلق

از جمله امکانات هتل معلق مشهد می توان به قابل تنظیم بودن میزهای آن اشاره کرد. به این صورت که چیدمان لژ یا خانوادگی و چیدمان جلسه ای را می توان در این رستوران کوچک برپا کرد. رستوران معلق شهر مشهد با در نظر گرفتن 10 نفر پرسنل مجموعه جمعا 38 نفر را در خود جا می دهد. به عبارتی دیگر این رستوران هیجان انگیز می تواند به 28 مهمان خدمات ارائه دهد. هر میز موجود در این رستوران امکان ارائه خدمت به 4 نفر را دارا می باشد. مهمترین مسئله در رستوران معلق مشهد، ایمنی و امنیت مهمانان می باشد. به همین دلیل پس از حصول اطمینان از وضعیت ایمنی صندلی ها، رستوران معلق تا ارتفاع 40 متر بالا می رود.

به دلیل ظرفیت محدود و تعداد بالای مشتریان، خدمات در این رستوران به صورت سانس های 1 ساعته ارائه می شود. بعد از اتمام وقت، نوبت به گروه بعدی می رسد. البته ناگفته نماند که جذابیت رستوران معلق مشهد با حضور گروه موسیقی زنده و اجرای موسیقی های دلنشین، چند برابر می شود.

لیست غذاها رستوران معلق

رستوران معلق از لیست غذاهای متنوعی تشکیل شده است که برجسته ترین آنها شیشلیک شاندیز است. البته این رستوران ورودی اولیه ای را دریافت می کند و با توجه به نوع غذای انتخابی شما، هزینه اضافی دریافت می شود. هر چند که پیشنهاد ما به شما همان شیشلیک شاندیز می باشد.

نحوه رزرو

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، ظرفیت رستوران معلق مشهد محدود می باشد. بنابراین در صورتی که حتما می خواهید تجربه میل کردن غذا در ارتفاع 40 متری از سطح زمین را حس کنید، بهتر است قبل از مراجعه نوبت خود را رزرو نمایید. در این صورت در زمان حضور در محل رستوران با مشکل مواجه نمی شوید و وقتتان تلف نمی شود.

کلام آخر رستوران معلق مشهد

رستوران معلق مشهد یکی از خاص ترین و جذاب ترین مکان هایی است که می توان لذت غذا خوردن را در آن تجربه کرد. البته در صورتی که از ارتفاع می ترسید، بهتر است دست به انجام این کار نزنید، به این خاطر که احتمالا آب خوش از گلویتان پایین نرود. هر چند که توجه به مسائل ایمنی، حفاظتی و حتی ایجاد پوشش بیمه ای در محل رستوران از جمله اقدامات مهمی است که در جهت رفاه حال مهمانان و آرامش خاطر آنها انجام می شود.

 

منبع : ایران تراول 24