راهنمای سفر به مشهد

راهنمای سفر به مشهد از شیراز


رزرو هتل در مشهد ، رزرو تور در مشهد لطفا جهت رزرو تور و هتل در مشهد فرم زیر را تکمیل نمایید

سفر همواره ابعاد روح آدمی را گسترش می دهد. به ویژه اگر قرار باشد قدم در راه سفری بگذارید که هم سیاحت است و هم زیارت. سفر به مشهد از شیراز همواره در لیست محبوب ترین سفرهای مردم خونگرم شیراز قرار دارد. اگر اغراق نکرده باشیم این سفر اسکار اولین و محبوب ترین سفر را به خود اختصاص داده است. سفر از شهر شعر و شاعری به شهر نیایش و نور باید سفری جذاب و هیجان انگیز باشد. سفری که انگیزه اصلی آن پر زدن تا گنبد طلایی امام رضا (ع) است و در کنار آن می توان با جاذبه های فرهنگی، تاریخی، معماری و هنری این شهر بی بدیل آشنا شد.

سفر به مشهد از شیراز راه های مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به راه جاده ای، هوایی و ریلی اشاره کرد. اما چگونه باید این مسیر را که به زعم ما مسیر عشق نام دارد طی کرد؟ کدام مسیر هیجان بیشتری دارد؟ کدام مسیر کوتاه تر است؟ کدام مسیر دیدنی های بیشتری دارد؟ اگر شما هم این سوالات را در مورد سفر به مشهد از شیراز در ذهن دارید در ادامه با ما همراه شوید. مطلب پیش رو یک راهنمای مفصل سفر به مشهد از شیراز است که تمام سوالات ذهنی شما را پاسخ خواهد داد.

راهنمای سفر به مشهد از شیراز از مسیر جاده ای

سفر به مشهد از شیراز آن هم از راه جاده ای با خودروی شخصی صفای دیگری دارد. اگر عاشق سفر در سکوت و آرامش جاده های کویری هستید، این گزینه مخصوص شماست. سفر به مشهد از شیراز دست کم از یک سفر ماجراجویانه ندارد. شما در حدود 16 ساعت در راه خواهید بود. تازه اگر بکوب پایتان را روی گاز بگذارید و راهی مقصد شوید. در این مسیر باید خود را برای دیدن هر نوع جاذبه ای اعم از جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و هنری آماده کنید. اما نگران مسافت طولانی نباشید. اگر خواب به چشمان تان آمد و نیاز اساسی به دراز کردن پاهای خود در یک تشک گرم و نرم داشتید، امکان توقف و لختی آسودن در استراحتگاه های میان راهی برای شما مهیا خواهد بود.

سفر به مشهد از شیراز (با ماشین شخصی)

سفر جاده ای از شیراز به مشهد با خودروی شخصی بسیار جذاب است.

  • سفر به مشهد از شیراز و جاده هایی که شما را صدا می زنند

کوله بار سفرتان را که از شیراز به دوش انداختید و کفش های سفر به پا کردید باید بدانید که برای سفر به مشهد از شیراز دو راه پیش رو دارید. البته زیاد خوشحال نشوید چرا که این دو راه از لحاظ طولانی بودن فرق زیادی با هم ندارند. دو راهی که پیش رو دارید به شرح زیر هستند:

مسیر اول سفر به مشهد از شیراز از راه جاده ای: 1300 کیلومتر. در سفر از این مسیر جاده ای شما باید نزدیک به 15 الی 16 ساعت را روی صندلی ابری خودرو بنشینید و چشم به جاده هایی بدوزید که از میان شهرهایی چون زرقان، مرودشت، ابرکوه، ساغند، طبس، فردوس، باغستان، بجستان و تربت حیدریه عبور می کنند. این مسیر از خراسان جنوبی می گذرد.

مسیر دوم سفر به مشهد از شیراز از راه جاده ای: 1500 کیلومتر. در این مسیر شما باید 17 ساعت صبوری کنید و حسابی هوای راننده را داشته باشید. تفاوت این مسیر با مسیر اول در این است که ارتباطی به خراسان جنوبی ندارد و شما را از خراسان شمالی راهی شهر طلایی مشهد می کند. در این مسیر جاده ای از شهرهای ابرکوه، کرمان، سیرجان، طبس، بردسکن و نیشابور عبور خواهید کرد.

در سفر به مشهد از شیراز از مسیر جاده ای شما در هر صورت بیش از 1300 کیلومتر راه را باید طی کنید. مسیر اول شامل آزادراه می شود که برای عبور از آن ها باید عوارض پرداخت کنید، اما کوتاه تر است. پس اگر اهل دل به جاده سپردن هستید به ندای مارکوپولوی درونتان گوش فرا دهید و با خودروی شخصی تان راهی شوید.

سفر به مشهد از شیراز (با اتوبوس)

مسیر جاده ای شیراز به مشهد یک مسیر ماجراجویانه است.

  • دیدنی های سفر به مشهد از شیراز از راه جاده ای

در سفر به مشهد از شیراز از راه جاده ای دیدنی های گوناگونی وجود دارد. بازدید از تخت جمشید در نزدیکی مرودشت سعادت بزرگی است که در این مسیر نصیب تان می شود. شاهچراغ، کاخ اردشیر پاپکان، قلعه های باستانی یزد، مناره های کهن در کرمان، یخچال خشتی ابرکوه، آتشکده یزد، باغ صدری تفت، دخمه زرتشتیان، باغ گلشن طبس، آرامگاه خیام و پارک کوهستانی پیشکوه تربت حیدریه از جمله دیدنی های فوق العاده ای هستند که در این مسیر می توانید از آن ها بازدید کنید.

خلاصه اینکه در سفر به مشهد از شیراز یک سفر کویری درست و حسابی را پیش رو دارید که باید آذوقه ای عالی برای آن تدارک ببینید. رستوران ها و استراحتگاه های متنوعی در این مسیر وجود دارند که می توانند پناهگاه خوبی برای رفع خستگی راه باشند.

  • سفر به مشهد از شیراز با اتوبوس یا خودروی شخصی؟

برای سفر به مشهد از شیراز از راه جاده ای آن هم با خودروی شخصی باید صبور باشید، چشمانی بیدار داشته باشید و خلاصه اینکه خوش سفر باشید. در غیر اینصورت نه به خودتان خوش می گذرد و نه به همسفران تان. چرا که راهی طولانی در پیش دارید و باید 15 الی 17 ساعت را بکوب رانندگی کنید. اگر چنین صبر و حوصله ای ندارید و نمی خواهید ریسک رانندگی در جاده های پر خطر را بپذیرید، سفر با اتوبوس بهترین گزینه است. این سفر چاره اش خرید یک بلیط اتوبوس شیراز مشهد است. منطق حکم می کند که این مسیر طولانی را با اتوبوس های وی آی پی سفر کنید. چرا که صندلی راحت تر و بزرگتری دارند و تخته گاز به سوی مقصد می روند.

راهنمای سفر به مشهد از شیراز با هواپیما

همانطور که متوجه شدید سفر به مشهد از شیراز از راه جاده ای یک جفت کفش آهنی و حوصله زیاد می خواهد. بسیاری از افراد ترجیح میدهند به جای نشستن در خودرو آن هم در جاده هایی که عاری از پوشش گیاهی و سرسبزی هستند، سفر شیراز مشهد با هواپیما طی کنند. البته برای سفر به مشهد از شیراز با هواپیما باید خود را برای خرید یک بلیط گران قیمت آماده کنید. قیمت بلیط هواپیما شیراز مشهد بیش از اتوبوس و قطار است. بنابراین باید برنامه ریزی مالی دقیقی برای این سفر داشته باشید. مگر اینکه خوش شانس باشید و بلیط چارتری و لحظه آخری گیرتان بیاید.

سفر به مشهد از شیراز (با هواپیما)

بلیط هواپیما شیراز مشهد توسط ایرلاین های مختلف عرضه می شود.

در سفر به مشهد از شیراز با هواپیما شما در فرودگاه دستغیب شیراز سوار هواپیما می شوید و این مسیر 990 کیلومتری را در مدت زمان یک ساعت و چهل دقیقه طی خواهید کرد. در صورت نامساعد بودن شرایط آب و هوایی این مدت زمان نهایتا به دو ساعت می کشد. تا شما پلکی روی هم بگذارید و چشمان تان گرم شود، خدمه هواپیما اعلام می کنند که وقت فرود است. سفر به مشهد از شیراز با هواپیما سریع ترین و ساده ترین راه سفر است به شرطی که فوبیای ارتفاع نداشته باشید!

راهنمای سفر به مشهد از شیراز با قطار

و اما می رسیم به دلنشین ترین شیوه سفر به مشهد از شیراز که سفر با قطار است. اگر قصد سفر به مشهد از شیراز با قطار را دارید باید بلیط قطار را چندین هفته قبل خریداری کنید چرا که نزدیک سفر با کوپه های پر شده از مسافر روبرو خواهید شد. تقاضا برای خرید بلیط قطار شیراز مشهد بسیار زیاد است و به همین دلیل بلیطها به سرعت به فروش می رسند. این سفر چیزی حدود 25 ساعت به طول می انجامد. درست است. شما بیش از یک روز کامل باید درون کوپه قطار انتظار رسیدن به مشهد را بکشید. اما نگران طولانی بودن راه نباشید. گپ زدن با همسفران در قطار، تماشای مناظر بیرون، دراز کشیدن روی تخت قطار، صرف غذا در رستوران قطار، تماشای فیلم در قطار و مطالعه شما را حسابی سرگرم خواهد کرد.

برای سفر به مشهد از شیراز با قطار می توانید اقدام به خرید بلیط قطار 5 ستاره فدک، قطار 5 ستاره زندگی، قطار 4 ستاره غزال و قطار سریر و پلور نمایید. سفر به مشهد از شیراز آن هم با یک قطار لوکس و فول امکانات می تواند برای شما حسابی خاطره ساز شود. سیستم تهویه عالی، تخت راحت، کوپه های عاشق صدا، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، رستوران و سیستم پخش صوتی تصویری از جمله خدماتی هستند که در این قطارها سفر شیراز مشهد را برای شما لذت بخش می کنند.

نکته جالبی که در مورد سفر به مشهد از شیراز با قطار وجود دارد امکان حمل خودرو در واگن های مخصوص می باشد. اینگونه دیگر نگران تاکسی و آژانس گرفتن در مشهد نخواهید بود و با خودروی شخصی تان از شهر دیدن می کنید.

سفر به مشهد از شیراز (با قطار)

سفر به مشهد از شیراز با قطار بسیار ایمن و راحت است.

سفر به مشهد از شیراز با تور

اگر قصد سفر به مشهد از شیراز را دارید اما همسفری ندارید که در این راه طولانی همراه شما شود، بهترین گزینه سفر با تور است. تورهای گردشگری زیادی از شیراز راهی مشهد می شوند. این تورها از راه زمینی، هوایی و یا با قطار از شیراز به مقصد مشهد حرکت می کنند و فضایی کاملا دوستانه و صمیمانه دارند. اگر نمی خواهید در مشهد درگیر پیدا کردن هتل، یافتن آدرس ها، گرفتار شدن در شلوغی و ترافیک و یا گم کردن مسیرها شوید، سفر با تور را انتخاب کنید. اینگونه هزینه های سفر شما نیز بسیار کمتر می شود. اگر قصد رزرو تور مشهد را دارید می توانید از خدمات سایت ایران تراول 24 بهره مند شوید .

کلام پایانی

در سفر به مشهد از شیراز راه های مختلفی چون راه جاده ای، ریلی و هوایی وجود دارند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. در سفر جاده ای از شیراز به مشهد خبری از جاده های مخملی و سبزپوش نیست اما در عوض آثار تاریخی و هنری زیادی در راه دیده می شود که بازدید از هر کدام لطف خاص خود را دارد. مسیر ریلی طولانی ترین مسیر است و شما را یک روز درگیر سفر می کند اما در عوض راهی ایمن است و خدمات خوبی در قطار ارائه می شود. مسیر هوایی نیز سریع ترین راه سفر به مشهد از شیراز است که نهایتا دو ساعته شما را به شهر مشهد می رساند. با این حال به عقیده ما فارغ از راهی که انتخاب می کنید، سفر به مشهد از شیراز دو بال عشق و قلبی سرشار از تمنا می خواهد که شما را پر زنان به گنبد طلایی امام رضا (ع) برساند.

منبع : irantravell24.com