راهنمای سفر به مشهد

راهنمای سفر به مشهد از راه شمال


رزرو هتل در مشهد ، رزرو تور در مشهد لطفا جهت رزرو تور و هتل در مشهد فرم زیر را تکمیل نمایید

سفر به مشهد از راه شمال سفری در قلب جنگل های سرسبز لاهیجان، جنگل زمردنشان سیسنگان و جنگل های باستانی هیرکانی است. مردم خوش ذوق شمال به شوق رسیدن به کعبه عشق در پیچ و تاب جاده های زیبای شمالی راهی این سفر می شوند. اگر از مردم نجیب شمال بپرسید که اولین مقصد سفر برای شما در تعطیلات نوروز و تابستان کجاست در وهله نخست به مشهد اشاره می کنند. سفر به مشهد از راه شمال هم سیاحت است و هم زیارت.
برای سفر به مشهد از راه شمال می توانید از مسیرهای جاده ای شمال و سمنان عبور کنید. زیبایی های این مسیر به قدری حیرت انگیز است که بی برو برگرد قید قطار و هواپیما را خواهید زد. مگر اینکه برای رسیدن به شهر نور و نیایش عجله داشته باشید. در غیر اینصورت محال است در سفر به مشهد از راه شمال لحظه ای خواب به چشمان شما بیاید. در این مطلب قصد داریم یک راهنمای کامل در مورد سفر به مشهد از راه شمال به شما عزیزان ارائه دهیم. همراه ما باشید.

راهنمای سفر به مشهد از راه شمال از مسیر جاده ای

گذر زمان در سفر به مشهد از راه شمال سریع تر از همیشه احساس می شود. معلوم است دیگر! به این دلیل که حسابی قرار است به شما خوش بگذرد و هر کجا که به آدمی خوش بگذرد زمان زود سپری می شود. وقتی صحبت از شمال می شود استان های گیلان، مازندران و گلستان در ذهن آدمی تداعی می شوند. در سفر به مشهد از راه شمال دورترین استان، استان گیلان و نزدیک ترین استان، استان گلستان است.
در سفر به مشهد از راه شمال شما دو گزینه پیش پای خود دارید: یا از استان سمنان عبور کنید و یا از استان گلستان. اما چرا جاده سمنان پیشنهاد نمی شود؟ به این دلیل که مردمان خوش ذوق شمالی چشمان شان پر است از جاده های سبز پوش و جنگل های انبوه. این در حالی است که جاده سمنان جاده ای یکنواخت و کویری است. عبور از این مسیر مدت زمان سفر شما را 4 الی 5 ساعت کوتاه تر می کند اما به خطرات مسیر و یکنواختی آن نمی ارزد.
یکی از جذاب ترین بخش های سفر به مشهد از راه شمال، عبور از جاده سنتو است که از گلستان تا خراسان شمالی ادامه دارد و پر از باغ های سرسبز میوه است. اگر عاشق حیوانات و زیست بوم های طبیعی هستید نیز خوب است که نیش ترمزی در حوالی جاجرم بزنید و به بازدید از حیواناتی چون پلنگ و عقاب و خرگوش در پناهگاه مشغول شوید.
میزان مسافتی که قرار است در سفر به مشهد از راه شمال طی کنید به این موضوع بستگی دارد که از کدام شهر سفر خود را آغاز می کنید. مسیر گرگان مشهد در حدود 630 کیلومتر، مسیر ساری مشهد در حدود 735 کیلومتر و مسیر رشت مشهد در حدود 1220 کیلومتر است. یقینا در سفری که از استان گیلان آغاز می کنید راه بیشتری دارید اما به همان میزان جاذبه های خارق العاده ای خواهید دید.

سفر به مشهد از راه شمال از راه جاده

سفر به مشهد از راه شمال پر از جنگل های سرسبز است.

  •  دیدنی های سفر به مشهد از راه شمال از مسیر جاده ای

اگر بخواهیم در مورد دیدنی های سفر به مشهد از راه شمال بگوییم باید یک کتاب قطور نگارش کنیم. این مسیر لحظه به لحظه اش جذاب است. اگر یک دوربین عکاسی دارید آن را آماده کنید که قرار است عکس های کارت پستالی زیادی در این سفر ثبت کنید.
از روستای ییلاقی فیلبند در بابل بگوییم که بر فراز ابرهاست یا از دشت ناز سورک که در حوالی ساری جا خوش کرده است؟ منطقه ای که گوزن های زرد ایرانی در آن جولان می دهند و تصویری واقعی از صلابت را به رخ میکشند. شاید هم باید از جنگل رمز آلود جهان نما در کردکوی بگوییم که لقب بام گلستان را به خود نسبت داده است. جنگل النگدره گرگان، پارک ملی گلستان، طبیعت بکر باباامان در بجنورد و درختان سر به فلک کشیده گردو و بادام در فاروج همگی از دیدنی هایی هستند که مردم شمال در راه سفر به مشهد از راه شمال آن ها را مانند کف دستشان حفظ اند.
در سفر به مشهد از راه شمال حیف است از جنگل سیسنگان دیدن نکنید و لذت رکاب زدن بر زین دوچرخه و بلعیدن اکسیژن خالص در هوای پاک را تجربه نکنید. کاخ مرمر رامسر، شیطان کوه لاهیجان که برخلاف نامش یک بهشت واقعیست، مقبره میرزا کوچک خان در رشت و باغ محتشم را نیز نباید از قلم انداخت.

  •  برای سفر به مشهد از راه شمال با اتوبوس سفر کنیم یا خودروی شخصی؟

اگر هوای سفر به مشهد از راه شمال را در سر دارید و همسفران خوش ذوقی دارید، طی کردن این مسیر با ماشین شخصی لذت دیگری دارد. قدم به قدم در مسیر شمال به مشهد دیدنی های سحرانگیز و خاص وجود دارد. حیف است که این تجربه بی نظیر را در سفر با اتوبوس از دست بدهید. با این حال همیشه بلیط اتوبوس به مشهد از راه شمال وجود دارد. اتوبوس های زیادی روزانه راهی این جاده می شوند. پس فرقی ندارد چه ساعتی یا چه روزی قصد راهی شدن به مشهد را دارید. شما می توانید در هر زمان که اراده کردید یک بلیط بخرید و راهی مشهد شوید.

راهنمای سفر به مشهد از راه شمال با هواپیما

اگر به هر دلیلی نمی خواهید سفر به مشهد از راه شمال را با ماشین شخصی تان طی کنید، سریع ترین گزینه ممکن برای شما سفر با هواپیما است. سفر با هواپیما از استان گلستان در حدود یک ساعت و بیست دقیقه و از گیلان در حدود یک ساعت و چهل دقیقه به طول می انجامد. از فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر نیز مدت زمان پرواز در همین حوالی خواهد بود. با خرید بلیط هواپیما به مشهد از راه شمال می توانید در کمتر از دو ساعت خود را بر فراز گنبد طلایی رنگ امام رضا (ع) ببینید. ایرلاین های آسمان، ایران ایر، کاسپین، وارش و آتا بلیط هواپیمای شمال به مشهد را ارائه می دهند.

سفر هوایی به مشهد از شمال

بلیط هواپیما به مشهد از شمال توسط ایرلاین های معتبر عرضه می شود.

راهنمای سفر به مشهد از راه شمال با قطار

اگر قصد دارید با قطار راهی سفر به مشهد از راه شمال شوید باید یک نکته مهم را بدانید. قطار مشهد از راه شمال از استان های مبدا گیلان و مازندران حرکت می کند. بنابراین اگر قصد دارید از گلستان راهی مشهد شوید باید ابتدا به ساری بروید و از ساری سوار قطار مشهد شوید. قطار مشهد از راه ساری از ایستگاه های قائمشهر، شیرگاه، زیراب، پل سفید، سمنان، شاهرود و نیشابور عبور می کند تا به مشهد برسد. قطاری که از رشت راهی مشهد می شود نیز در ایستگاه های قزوین، کرج، تهران و شاهرود توقف کوتاهی دارد.
قطارهای زندگی، رجا، فدک، نورالرضا و البرز از بهترین قطارهایی هستند که می توانید برای سفر به مشهد از راه شمال سوار آن ها شوید. این قطارها 5 ستاره، 4 ستاره و 3 ستاره هستند. بهترین قطار مشهد از راه شمال نورالرضا است که خدماتی چون اینترنت رایگان، رستوران، تهویه عالی، کتابخانه و سیستم پخش حرفه ای را ارائه می دهد. در سفر به مشهد از راه شمال با قطار اگر از رشت سوار قطار شوید 16 ساعت و اگر از ساری سوار قطار شوید 12 ساعته به مشهد خواهید رسید.

سفر با قطار به مشهد از شمال

قطار شمال به مشهد دارای بهترین امکانات می باشد.

سفر به مشهد از راه شمال با تور

سفر به مشهد از راه شمال با تور گردشگری حال و هوای دیگری دارد. شما در این سفر با همسفرانی آشنا می شوید که حسابی خوش ذوق و خوش انرژی هستند. بنابراین اگر می خواهید این سفر برای شما خاطره ساز شود ما تور گردشگری را به شما پیشنهاد می دهیم. تور گردشگری به مشهد از راه شمال شامل تورهای زمینی، هوایی و ریلی می شوند. برخی از این تورها از شما هزینه را به صورت اقساطی دریافت می کنند. بنابراین از لحاظ مالی در مضیقه نخواهید بود.
خوبی سفر به مشهد از راه شمال با تور گردشگری این است که بعد از رسیدن به مشهد دیگر نگران رزرو هتل و یا اجاره کردن تاکسی و یافتن مسیرها نخواهید بود. جاذبه های فوق العاده مشهد همچون آرامگاه خواجه ربیع، قلعه تاریخی پاژ، آرامگاه پیر پالاندوز، خانه داروغه و آرامگاه فردوسی از جاذبه های زیبایی هستند که تور گردشگری شما را به دیدن آن ها می برد. گل سرسبد این جاذبه ها نیز حرم امام رضا (ع) است که می توانید در آن یک دل سیر زیارت کنید.
کلام پایانی
برای سفر به مشهد از راه شمال راه های مختلفی وجود دارد. از سفر با خودروی شخصی گرفته تا قطار و هواپیما. هر کدام از این راه ها مزایا و معایب خود را دارند. در مسیر جاده ای خستگی زیادی سراغ تان می آید اما تماشای مناظر شگفت انگیز به این خستگی می ارزد. در سفر هواپیمایی بسیار سریع به مشهد می رسید اما فرصت تجربه های تازه را از دست می دهید. در بین تمام راه های گفته شده به نظر می رسد سفر به مشهد از راه شمال با قطار گزینه خوبی است که البته مردم گلستان از آن محروم اند. فرقی ندارد از کدام راه به مشهد سفر می کنید، مقصد همه ی این راه ها یکی است: رسیدن به گنبد طلایی امام رضا (ع) و سبک کردن سفره دل.

منبع : irantravell24.com