راهنمای سفر به مشهد

راهنمای سفر به مشهد از تهران


رزرو هتل در مشهد ، رزرو تور در مشهد لطفا جهت رزرو تور و هتل در مشهد فرم زیر را تکمیل نمایید

اگر قرار باشد لیستی از پر تکرار ترین سفرها از پایتخت را ردیف کنیم بی شک سفر به مشهد از تهران رتبه یک این لیست با بالاترین آمار خواهد بود. مشهد همیشه یکی از محبوب ترین مقاصد سفر برای پایتخت نشینان است. دور شدن از دود و دم تهران و شلوغی های سرسام آور این شهر و پناه بردن به شهر نور و نیایش بی شک ارمغان ساز آرامش قلبی خاصی برای مسافران خواهد بود.

بیشترین آمار سفر به مشهد از تهران مربوط به نوروز و تابستان است. پایتخت نشینان به هر بهانه ای کوله بار سفر به سوی مشهد می بندند و راهی این شهر طلایی می شوند. شهر مشهد همیشه مقصد عاشقان بوده و خواهد بود. برای سفر به مشهد از تهران راه های زیادی وجود دارد. شما می توانید با ماشین شخصی تان دل به جاده ها بزنید و یا این مسیر را با اتوبوس بپیمایید. قطار و هواپیما نیز از دیگر گزینه هایی هستند که می توانید در سفر به مشهد از تهران آن ها را انتخاب کنید. اما سوال اصلی این است که بهترین راه سفر به مشهد از تهران کدام است؟ در این مطلب قصد داریم یک راهنمای جامع و مفصل در این باره خدمتتان ارائه دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

سفر به مشهد از تهران همراه عزیزان، یکی از خاطره انگیزترین سفرهای عمرتان خواهد بود. شما عزیزان می توانید از خدمات رزرو هتل در مشهد سایت ایران تراول 24 با قیمت استثنایی و پشتیبانی حرفه ای استفاده نمایید .

راهنمای سفر به مشهد از تهران از مسیر جاده ای

شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی اسلام شناخته می شود و هر ساله عده زیادی از پایتخت نشینان ایران، راهی این شهر مقدس می شوند. یکی از راه های سفر به مشهد از تهران، از طریق جاده است. آن دسته از افرادی که ارزان سفر کردن را می پسندند بی شک این گزینه را انتخاب خواهند کرد. شما می توانید از طریق ماشین شخصی تان و یا از طریق اتوبوس راهی این سفر جاده ای شوید. یقینا در سفر با ماشین شخصی تان راحتی بیشتری را تجربه می کنید اما مزیت سفر به مشهد از تهران با اتوبوس این است که در این سفر 10 الی 12 ساعته یک دل سیر می خوابید و سرحال به مقصد می رسید.

و اما بشنوید از راه های جاده ای که از تهران به مشهد ختم می شوند. برای سفر به مشهد از تهران از راه جاده دو گزینه پیش رو دارید:

  • مسیر اول تهران به مشهد: 880 کیلومتر. در این مسیر از گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور عبور می کنید.
  • مسیر دوم تهران به مشهد: 980 کیلومتر. در این مسیر از رودهن، آبعلی، آمل، قائمشهر، بابل، ساری، نکا، بهشهر، گلوگاه، گرگان، آزادشهر، مینودشت، بجنورد، شیروان، قوچان و چناران عبور خواهید کرد.

مسیر اول که به جاده امام رضا معروف است از دشت های بی انتهای سمنان می گذرد و مسیر دوم راهی از بین جنگل های انبوه مازندران و گلستان است. در مسیر اول جاذبه هایی چون دروازه ارگ سمنان، برج چهل دختر دامغان، جنگل ابر شاهرود، برج کاشانه بسطام و کاروانسرای فرامرزخان سبزوار و چندین مکان دیدنی جذاب دیگر در انتظار شماست. مسیر دوم اما سراسر پوشیده از جنگل های انبوه و چشمه ساران پر جوش و خروش است.

مسیر اول کوتاهتر است و شما را در زمان کمتری به دیار عاشقان می رساند اما باید صادق باشیم و دو نکته منفی در مورد این مسیر به شما بگوییم. برای سفر به مشهد از تهران از طریق جاده سمنان باید دل را به جاده ای پرخطر بزنید. پس اگر مرد جاده هستید این راه را انتخاب کنید. از طرفی مسیر پیش رو در مقایسه با جاده های مخملی و شالیزارهای شمال چندان دیدنی نیست و ممکن است خواب آلودگی سراغتان بیاید. این در حالی است که با عبور از جاده های شمال از جنگل های سرسبزی می گذرید که در انتهای آن شهر مشهد به شما سلام می کند.

سفر به مشهد از تهران با اتوبوس

سفر به مشهد از تهران در دل جاده های شمال لطف خاصی دارد.

  • سفر به مشهد از تهران با اتوبوس یا خودروی شخصی؟

مسیر جاده ای سفر به مشهد از تهران با خودروی شخصی حدود 10 تا 12 ساعت و با اتوبوس در حدود 14 ساعت به طول می انجامد. بدیهی است که اتوبوس های وی آی پی سرعت بیشتری دارند و در مقایسه با اتوبوس های معمولی شما را سریع تر به مقصد می رسانند. اگر حال و حوصله رانندگی را دارید و می خواهید سفری ماجراجویانه داشته باشید سفر با ماشین شخصی گزینه بهتری است. بین راه می توانید حوالی جنگل گلستان یا در جوار ساحل خزر برای استراحت توقف کنید و یک کاسه آش داغ بر بدن بزنید. در غیر اینصورت اتوبوس های تهران مشهد همواره از ترمینال بیهقی یا همان آرژانتین، ترمینال جنوب و ترمینال شرق راهی مشهد می شوند. توصیه می شود که در روزهای پرترافیک و شلوغ سال برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد زودتر اقدام کنید.

راهنمای سفر به مشهد از تهران با هواپیما

اگر بخواهیم سریع ترین، بی دردسرترین، امن ترین و البته گران ترین راه سفر به مشهد از تهران را معرفی کنیم باید سفر با هواپیما را پیشنهاد دهیم. سفر به مشهد از تهران یکی از پر تقاضا ترین سفرهای داخلی است که مبدا آن فرودگاه مهرآباد تهران و مقصد آن فرودگاه هاشمی نژاد مشهد است. سفری که در آن فقط یک ساعت و نیم قرار است روی صندلی چرمی هواپیما بنشینید و بر فراز آسمان های پهناور، این مسیر 730 کیلومتری را سفر کنید. البته به شرطی که شرایط آب و هوایی مساعد باشد. در غیر اینصورت ممکن است سفرتان به دو ساعت هم بکشد.

دقت داشته باشید که برای سفر به مشهد از تهران با هواپیما باید مدارک مهمی مانند شناسنامه، کارت ملی و بلیط هواپیما را در دست داشته باشید چرا که قوانین سفر هوایی کمی سختگیرانه تر است. تقریبا تمام ایرلاین های معتبر ایران بلیط هواپیما تهران مشهد را با قیمت های متفاوت ارائه می دهند. اگر بتوانید موفق به خرید بلیط چارتری برای سفر به مشهد از تهران شوید می توانید صرفه جویی بسیار خوبی را رقم بزنید. با این حال توصیه می شود قبل از خرید بلیط هواپیما، نرخ ارائه شده توسط ایرلاین های مختلف و میزان رضایت مشتریان از آن ها را چک کنید تا متضرر نشوید.

سفر به مشهد از تهران با هواپیما

تمام ایرلاین های معتبر ایران بلیط تهران مشهد را ارائه می دهند.

راهنمای سفر به مشهد از تهران با قطار

هیجان انگیزترین گزینه برای سفر به مشهد از تهران، سفر با قطار است. مسیری که قرار است از آن عبور کنید مسیری پر از دیدنی های چشمگیر و جذاب خواهد بود. شما می توانید بلیط قطار تهران مشهد را به صورت یک طرفه یا رفت و برگشتی خریداری کنید. همچنین این امکان را دارید که بلیط مخصوص کوپه خواهران و یا کوپه برادران تهیه کنید. بنابراین سفری که از تهران به مشهد خواهید داشت در کمال آرامش خیال سپری خواهد شد.

اگر برای سفر به مشهد از تهران عجله ای ندارید و می خواهید با فراغ بال به تماشای مناظر بپردازید، این مسیر 900 کیلومتری ریلی شما را صدا می زند. هزینه سفر به مشهد از تهران با قطار در رده متوسط و چیزی بین هزینه اتوبوس و هزینه هواپیماست. بنابراین از لحاظ مالی در مضیقه نخواهید بود.

یکی از گزینه های عالی سفر به مشهد از تهران با قطار، خرید بلیط قطارهای تندرو است. قطارهای سریع السیر تهران مشهد شما را در مدت زمان 6 الی 7 ساعته به مقصد می رسانند. یکی از این قطارها، قطار پردیس است. قطار نور، قطار زندگی، قطار سروش، قطار فدک و قطار غزال از جمله بهترین قطارهای تهران مشهد هستند که برخی از آن ها مانند قطار پنج ستاره فدک و زندگی دارای رستوران، سیستم صوتی تصویری پیشرفته، اینترنت پر سرعت، کتابخانه و امکانات بسیار خوبی می باشند.

سفر به مشهد از تهران با قطار

سفر با قطار از تهران به مشهد با قطارهای مجهز بسیار لذت بخش است.

سفر به مشهد از تهران با تور

تنها سفر کردن هیچگاه گزینه اول هیچ آدمی نیست. آن هم وقتی پای سیاحت و زیارت در میان باشد. سفر به مشهد از تهران با تورهای مسافرتی حقیقتا دلچسب و شیرین است. در این تورهای مسافرتی افرادی حضور دارند که قصدشان بازدید از مکان های تاریخی مشهد، زیارت از حرم امام رضا (ع)، مشهد گردی، بازدید از مکان های فرهنگی مشهد و تفریحاتی مانند سرزمین موج های آبی و گشت و گذار در بازار است. سایت ایران تراول 24 خدمات رزرو تور مشهد را با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می دهد. تورهای مشهد دائما توسط این آژانس ها برگزار می شود و شما می توانید با همسفرانی که همچون خودتان حال و هوای سیاحت و زیارت در سر دارند یک سفر پر خاطره را رقم بزنید.

کلام پایانی

راه های متفاوتی برای سفر به مشهد از تهران وجود دارد که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. مسیر جاده ای پر از پیچ و خم های زیباست و اگر با ماشین شخصی راهی شوید می تواند در این مسیر به جاهای دیدنی سر بزنید. سفر با اتوبوس هم لطف خاص خودش را دارد با این تفاوت که باید چیزی در حدود 12 ساعت میخکوب روی صندلی اتوبوس بنشینید و به دیدن مناظر از پنجره شیشه ای اتوبوس اکتفا کنید.

سفر به مشهد از تهران با اتوبوس را می توان اقتصادی ترین راه سفر به مشهد دانست. البته اگر شانس بیاورید و بتوانید بلیط لحظه آخر یا چارتر هواپیما بخرید حسابی سود خواهید کرد. با این حال اگر بخواهیم پر طرفدارترین شیوه سفر به مشهد از تهران را مطرح کنیم باید به قطار اشاره کنیم. سفر به مشهد از تهران با قطار لطف دیگری دارد. این سفر برای شما یک سفر نوستالژیک خواهد بود و طولانی بودن راه به موجب امکانات خوب قطار اذیت تان نخواهد کرد.

ایران تراول 24 برای شما سفر امن و سرشار از خاطره ای را به مشهد مقدس آرزو دارد .