راهنمای سفر به مشهد

راهنمای سفر به مشهد از اصفهان


رزرو هتل در مشهد ، رزرو تور در مشهد لطفا جهت رزرو تور و هتل در مشهد فرم زیر را تکمیل نمایید

سفر به مشهد از اصفهان سفری است از منارجنبان تا مناره های طلایی مرقد امام رضا (ع)، سفری از مسجد جامع عتیق تا مسجد گوهرشاد. سفری که مبدا آن نصف جهان و مقصد آن بهشت جهان است. سفر به مشهد از اصفهان در لیست محبوب ترین سفرهای مردم خوش ذوق اصفهان قرار دارد. مردم اصفهان به طور ویژه در روزهای نوروز و روزهای پر تب و تاب تابستانی راهی مشهد می شوند.

راه های زیادی برای سفر به مشهد از اصفهان وجود دارد. سفر با خودروی شخصی از آزادراه های امن، سفر با اتوبوس، سفر با قطار و یا هواپیما. همانطور که می بینید زمین و زمان بسیج شده اند تا شما را از اصفهان راهی شهر عشق کنند. در این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و مفیدی در مورد سفر به مشهد از اصفهان به دست آورید.

راهنمای سفر به مشهد از اصفهان از مسیر جاده ای

اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران و حتی جهان است و چشمان مردم این شهر پر است از جاذبه های تاریخی، مذهبی، گردشگری، فرهنگی و هنری. آمار بالای سفر به مشهد از اصفهان اما ثابت کرده است که حتی اگر ساکن شهر زیبا و منحصر به فرد اصفهان هم باشید باز هم دل تان هوای سفر به مشهد و بازدید از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی این شهر را خواهد کرد. مردمان خوش ذوق اصفهان به عنوان یکی از انتخاب های اول خود سفر به مشهد از اصفهان از راه جاده ای را انتخاب می کنند. مسیری که در آن از شهرهای خوش آب و هوایی عبور خواهید کرد.

  • سفر به مشهد از اصفهان و دل سپردن به جاده های این مسیر پر ماجرا

بعد از اینکه آهنگ سفر به مشهد از اصفهان را کردید، سه راه پیش پای خود دارید. سه مسیر جاده ای با تفاوتی اندک که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. البته ممکن است راه های دیگری نیز وجود داشته باشد با این حال مرسوم ترین راه های اصفهان به مشهد به شرح زیر هستند.

سفر به مشهد از اصفهان (از راه جاده)

برای سفر اصفهان مشهد چند راه جاده ای مختلف وجود دارد.

  1. مسیر اول سفر به مشهد از اصفهان: 1148 کیلومتر. در این مسیر شما نزدیک به 13 الی 14 را در خم جاده ها مسافر خواهید بود. شهرهایی که در این مسیر از آن ها عبور می کنید عبارتند از کوهپایه، نایین، انارک، چوپانان، چاه ملک، خور، طبس، کریت، دیهوک، فردوس، بجستان، فیض آباد و تربت حیدریه.
  2. مسیر دوم سفر به مشهد از اصفهان: 1244 کیلومتر. در این مسیر شما در حدود 13 الی 14 ساعت راه در پیش دارید. با این تفاوت که از شهرهای متفاوتی عبور می کنید. در این مسیر می توانید سری به کاشان بزنید و با این شهر تاریخی دیداری تازه کنید. از جمله شهرهایی که در این مسیر از آن ها عبور خواهید کرد می توان به نطنز، کاشان، مشکات، قم، میرآباد، گرمسار، سرخه، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سبزوار و نیشابور اشاره کرد. در این مسیر که امن ترین و کم ترافیک ترین مسیر ممکن است، خبری از جاده دوطرفه نمی باشد و عمده مسیر از آزادراه تشکیل شده است.

نکته جذابی که باید در مورد این مسیر بگوییم این است که در فاصله شاهرود تا سبزوار یک مسیر جنگلی زیبا در پیش خواهید داشت. مسیری که ممکن است در آن هوس کنید سری هم به مناطق جذابی چون خوش ییلاق و جاده توسکستان بزنید و شبی را در خنکای دلپذیر کوهستانی سحر کنید.

  1. مسیر سوم سفر به مشهد از اصفهان: 1340 کیلومتر. اگر در سفر اصفهان مشهد همسفرانی پایه و خوش سفر دارید می توانید این مسیر را انتخاب کنید. این مسیر طولانی تر از دو مسیر دیگر است و نزدیک به 15 ساعت طول می کشد. پس اگر همسفران دارید که عاشق ماجراجویی هستند و به خاطر طولانی شدن راه به جان تان غر نمی زنند می توانید این راه را انتخاب کنید. در این مسیر جاده ای از شهرهای ابرکوه، تفت، یزد، فردوس و تربت حیدریه عبور می کنید. به نظر ما عبور از شهر دلنشین و تاریخی یزد و تجربه غرق شدن در آرامش بی بدیل این شهر ارزش انتخاب این مسیر را دارد.
  • جاذبه های دیدنی سفر به مشهد از اصفهان از راه جاده ای

در سفر به مشهد از اصفهان از مسیر جاده ای، باید خود را برای یک سفر پرماجرا آماده کنید. قبل از اینکه پایتان به مشهد برسد قرار است جاذبه های زیادی را ببینید. سعادت سفر به مشهد از اصفهان فقط زیارت از حرم مطهر امام رضا (ع) نیست. شما می توانید در قم نیز به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز بروید و اجرتان را در این سفر سیاحتی زیارتی دو چندان کنید. از دیدنی های سمنان و شاهرود و دامغان باید به جنگل ابر، شهمیرزاد، کویر ریگ، آبشار مجن، بسطام، کاروانسرای قصر بهرام، دریاچه نمک و حمام چهار سوق و جنگل اولنگ اشاره کنیم. در سفر به مشهد از اصفهان همنشینی جذابی از جاذبه های کویری و جنگلی را خواهید دید که تماشای آن ها احساسی از فخر و غرور بابت زیبایی های کشور عزیزمان ایران به شما خواهد داد.

از دیدنی های دیگر سفر به مشهد از اصفهان می توان به آران و بیدگل، عمارت های باستانی کاشان و یزد، یخچال های سنتی در دل کویر، آب گرم سگزی، کال جنی طبس و مناطق ییلاقی و اقامتی اشاره کرد. اگر در میانه های راه احساسی از خستگی سراغ تان آمد کافیست به اولین اقامتگاه سنتی در نزدیک ترین شهر مراجعه کنید تا خستگی راه از جانتان فراری شود.

  • سفر به مشهد از اصفهان با اتوبوس یا خودروی شخصی؟

اگر به نظرتان رانندگی پشت فرمان در سفر به مشهد از اصفهان کسالت بار است و نمی توانید به جنگ با خواب آلودگی و خمیازه های پشت فرمان بروید، توصیه می کنیم که اتوبوس را انتخاب کنید. کافیست اقدام به خرید یک بلیط اتوبوس اصفهان مشهد نمایید. شما می توانید از پایانه های صفه یا کاوه در اصفهان سوار اتوبوس شوید و خیلی شیک و مرتب بعد از گذشت 12 الی 13 ساعت در پایانه امام رضا (ع) مشهد پیاده شوید. دقت داشته باشید که برای سفر به مشهد از اصفهان با اتوبوس به ویژه در روزهای شلوغ سال مانند عید نوروز و مناسبت های مذهبی، باید از چند هفته قبل به فکر خرید بلیط اتوبوس باشید.

سفر به مشهد از اصفهان (با اتوبوس)

سفر با اتوبوس از اصفهان به مشهد اقتصادی ترین راه سفر است.

راهنمای سفر به مشهد از اصفهان با هواپیما

قرار نیست جاذبه های دیدنی راه و پیمودن جاده های طولانی برای همه افراد به یک اندازه جذاب و شگفت انگیز باشد. بسیاری از افراد سفر با هواپیما را به سفر با هر وسیله دیگری ترجیح می دهند. سفر به مشهد از اصفهان با هواپیما نهایتا 2 ساعت از وقت عزیزتان را خواهد گرفت. اگر شرایط آب و هوایی مساعد باشد این زمان به 1.5ساعت می رسد. کافیست روی صندلی چرمی و راحت هواپیما بنشینید و کمربند خود را ببندید. اگر در روز سفر می کنید، هنوز ناهارتان تمام نشده به مشهد خواهید رسید.

برای خرید بلیط هواپیما اصفهان مشهد باید چند هفته قبل از سفر اقدام کنید چرا که این مسیر بسیار پر تردد است. اغلب ایرلاین های ایران این سفر را پوشش می دهند. بنابراین کافیست وارد یکی از سایت های فروش بلیط هواپیما شوید و سفر به مشهد از اصفهان را انتخاب کنید تا چندین مورد از سفرهای هوایی اصفهان مشهد پیش چشمتان ردیف شود.

راهنمای سفر به مشهد از اصفهان با قطار

بهترین قطارهای ایران، قطارهایی هستند که راهی شهر عشق و نور می شوند. برای سفر به مشهد از اصفهان با قطار می توانید قطارهای غدیر، غزال، فدک، نورالرضا و زندگی را انتخاب کنید. کافیست یک بلیط قطار اصفهان مشهد بخرید و در زمان مقرر سوار قطار شوید. به شما قول می دهیم که بعد از یک بار سفر کردن با این قطارها دیگر محال است به هواپیما فکر کنید چرا که امکانات این قطارها کم از هواپیما ندارد و چه بسا که بیشتر است. سرعت بالا، سرویس بهداشتی های تمیز ایرانی و فرنگی، عایق بودن کوپه ها، دارا بودن رخت آویز، پرسنل حرفه ای، سیستم پخش حرفه ای، تهویه مطبوع عالی، رستوران، کتابخانه، اینترنت رایگان، سرو انواع تنقلات و نوشیدنی، بهره مندی از سیستم ضد حریق و خواب راحت از جمله مزایای قطار اصفهان مشهد است.

سفر به مشهد از اصفهان (با قطار)

قطارهای اصفهان مشهد امکانات بسیار خوبی دارند.

سفر به مشهد از اصفهان با تور

برنامه ریزی برای سفر یکی از دغدغه های اصلی قبل از هر سفر است. راستش را بخواهید بسیاری از افراد در این برنامه ریزی ضعیف هستند. از رزرو هتل گرفته تا خرید بلیط رفت و برگشت قطار و اتوبوس و هواپیما برای این افراد مشکل است. بسیاری از افراد زمانی که به مشهد می رسند نمی دانند که به جز حرم امام رضا (ع) باید از کجا دیدن کنند. تورهای مسافرتی این مشکل را برای شما حل کرده اند. کافیست با یکی از تورهای اصفهان به مشهد راهی سفر به مشهد از اصفهان شوید. تورهای گردشگری به بهترین نحو ممکن روزهای سفر را برای شما برنامه ریزی می کنند. از زیارت گرفته تا بازارگردی و رستوران گردی و بازدید از مکان های تاریخی، فرهنگی و هنری همه و همه در برنامه های تور جای می گیرند.

کلام پایانی

می توانید با ماشین شخصی تان راهی سفر به مشهد از اصفهان شوید و در قلب جاده های پر پیچ و تاب و یا آزادراه هایی که همچون کف دست صاف و سر راست هستند سفر کنید. همچنین می توانید نشستن روی صندلی راحت هواپیما و عبور از لابلای ابرهای پنبه ای را انتخاب کنید. قطارهای لوکس اصفهان به مشهد نیز همواره آماده برای همراهی شما در این سفر می باشند. عده زیادی از افراد نیز اتوبوس را به دلیل اقتصادی بودن و خلاص شدن از دغدغه های رانندگی در مسیر طولانی انتخاب می کنند. اصفهانی های عزیز در سفر به مشهد از اصفهان اجرشان دوچندان می شود چرا که سعادت زیارت از مرقد خواهر گرامی امام رضا (ع) نیز نصیب شان می شود و چه چیز خوش تر از این سعادت.

منبع : irantravell24.com