راهنمای سفر به مشهد

بهترین ماه سفر به مشهد کدام ماه است؟


رزرو هتل در مشهد ، رزرو تور در مشهد لطفا جهت رزرو تور و هتل در مشهد فرم زیر را تکمیل نمایید

مسافرت به مشهد در هر ماهی از سال یک سعادت بزرگ است که نصیب شما می شود. اما برای اینکه حسابی به شما خوش بگذرد و خاطرات جذابی از سفر برایتان به یادگار بماند بهتر است بهترین ماه سفر به مشهد را برای راهی شدن به شهر اجابت دعا انتخاب کنید. نکند توقع دارید در پاسخ به این سوال که بهترین ماه سفر به مشهد کدام ماه است نام یکی از ماه های سال را بر لب جاری کنیم؟ اگر چنین توقعی دارید باید بگوییم که سخت در اشتباهید. می پرسید چرا؟ خواهیم گفت.
بهترین ماه سفر به مشهد برای هر فرد با توجه به حال و هوای روحی فرد، میزان بودجه ای که دارد و هدف او از سفر، می تواند ماه متفاوتی باشد.

برخی افراد از شلوغی بیزار اند و می خواهند در آرامش بی انتهای حرم یک دل سیر زیارت کنند. برخی افراد می خواهند در هوایی دلپذیر راهی طرقبه و شاندیز شوند و روستاهای خوش آب و هوای اطراف مشهد را سیاحت کنند. برخی دیگر با هدف بازارگردی راهی مشهد می شوند و برخی نیز ممکن است به عشق سرزمین موج های آبی و بازدید از مکان های تاریخی این شهر کوله بار سفر ببندند.

آیا برای همه این افراد می توان یک ماه از سال را به عنوان بهترین ماه سفر به مشهد معرفی کرد؟ یقینا خیر. در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم که کدام ماه، بهترین ماه سفر به مشهد برای شماست.

بهترین ماه سفر به مشهد برای زائرانی که عاشق مناسبت های مذهبی هستند

مگر می شود یک مومن واقعی باشید و عشق مناسبت های مذهبی را به دل نداشته باشید؟ ماه محرم و شب های تاسوعا عاشورا، ماه رمضان و شب های مبارک قدر، ولادت امام رضا (ع)، ایام فاطمیه، عید غدیر، عید قربان، عید فطر، مبعث و نیمه شعبان از جمله مناسبت هایی هستند که در حرم غوغایی برپاست. بهترین ماه سفر به مشهد برای افرادی که عاشق شور و حال این مناسبت های مذهبی هستند در همین ماه هاست.

ماه محرم، ماه شعبان، ماه رمضان و ماه رجب از جمله بهترین ماه هایی هستند که حال و هوای مشهد با شما سخن می گوید. اگر عاشق غرق شدن در این حال و هوای ناب و زیبا هستید می توانید در این ماه ها همراه با تورهای زیارتی و یا همراه خانواده مهمان امام رضا (ع) شوید.

بهترین ماه سفر به مشهد برای افرادی که بودجه کمی در اختیار دارند

بهترین ماه سفر به مشهد برای افرادی که بودجه کمی در اختیار دارند ماه هایی است که این شهر مسافران کمتری به خود می بیند. در واقع ماه های خلوت سال بهترین ماه ها برای یک سفر کم خرج به مشهد هستند. در این ماه ها کرایه هتل و قیمت بلیط قطار و هواپیما به کمترین مقدار خود میرسد چرا که اساسا تقاضا برای رزرو هتل و خرید بلیط سفر کم است. هزینه تورهای گردشگری نیز در این ماه ها بسیار اقتصادی است.
نیمه دوم سال گزینه خوبی برای یک سفر کم هزینه به مشهد به نظر می رسد. البته نباید ماه اسفند و روزهای آخر سال را انتخاب کنید. چرا که این ماه نزدیک به آغاز سال نو است و خیل مسافران به سمت مشهد سرازیر می شود. بنابراین نرخ ها دوباره بالا می روند.

ماه های آذر و دی به نظر ماه های خوبی برای یک سفر ارزان به مشهد هستند و اگر قرار باشد فقط یک ماه را به عنوان ارزانترین و بهترین ماه سفر به مشهد معرفی کنیم، دی ماه گزینه خوبی به نظر می رسد. در این ماه از طبیعت خزان زده مشهد خبری نیست و هوا بسیار سرد است. به همین دلیل کمترین تقاضا برای سفر به مشهد در این ماه صورت می پذیرد.

برای سفر ارزان به مشهد زمستان را انتخاب کنید

برای ارزان سفر کردن به مشهد ماه های زمستان را انتخاب کنید.

بهترین ماه سفر به مشهد برای افرادی که قصد گشت و گذار دارند

اگر می خواهید بدانید که بهترین ماه سفر به مشهد برای یک گشت و گذار حسابی کدام ماه است، ماه های تابستان گزینه خوبی به نظر می رسند. ماه های تیر و مرداد هوای مشهد گرم است و ممکن است کمی کلافه شوید. شهریور ماه اما شهر مشهد با بهشت هیچ فرقی ندارد. هوای خنک و مطبوع مشهد همراه با بادهای ملایم شبانه شما را سرمست خواهد کرد.
اگر قصد دارید از اماکن تاریخی دیدن کنید شهریور ماه بهترین ماه سفر به مشهد است. در این ماه هوا رو به خنکی می رود اما همچنان لطافت خود را دارد.

بنابراین در گردش های روزانه زیر تابش بی وقفه آفتاب احساس سوختگی نمی کنید. طبیعت در شهریور ماه هنوز سرسبز و شاداب است و بادهای خنک شروع به وزیدن می کنند. در شهریور ماه می توانید از طبیعت زیبای اطراف مشهد دیدن کنید و سری به روستاهای اطراف بزنید. روستاهای اطراف مشهد اغلب ییلاقی هستند و در شهریور ماه یک مامن بی نظیر برای دور شدن از دغدغه های زندگی ماشینی محسوب می شوند.
شهریور ماه بهترین ماه سفر به مشهد برای آن دسته از افرادی است که به دنبال آرامش هستند و در عین حال می خواهند از سفر لذت ببرند. در این ماه مسافران کم کم شهر را ترک می کنند و مشهد روزهای آرام و خلوت را به خود می بیند. این در حالی است که هوای مشهد در این ماه فوق العاده است و جان می دهد برای پرسه زدن های شبانه و یا بازارگردی و طبیعت گردی در یک هوای ابری و خنک. بنابراین اگر می خواهید یک سفر هوشمندانه به مشهد داشته باشید ماهر آخر تابستان را از دست ندهید.

سفر به مشهد در شهریور

شهریور برای سفر خاطره انگیز به مشهد بهترین ماه است.

بهترین ماه سفر به مشهد برای افرادی که می خواهند این شهر را سرزنده ببینند

بهترین ماه سفر به مشهد برای افرادی که عاشق سرزندگی و شلوغی هستند، ماه های فروردین و اردیبهشت است. در این ماه ها مشهد شلوغ ترین روزهای خود را تجربه می کند. خیل مسافران نوروزی به مشهد سرایز می شوند و شهر لبریز از مسافر می شود.

حال و هوای مشهد در ماه های فروردین و اردیبهشت به قدری سرزنده است که این سرزندگی را با پوست و گوشت خود لمس خواهید کرد. مسافران در حال گشت و گذار، زیارت، سیاحت، بازارگردی، رستوران گردی، طبیعت گردی و خیابان گردی هستند و کوچه ها پر شده از عطر گل های بهاری. استشمام این عطر در روزهای نوستالژیک نوروز روح شما را جلا می دهد.
در فروردین ماه طبیعت مشهد جان تازه ای می گیرد و به همین دلیل است که فروردین بهترین ماه سفر به مشهد برای افرادی است که از دیدن زایش طبیعت به وجد می آیند. فراموش نکنید که ماه های فروردین و اردیبهشت گران ترین ماه های سال برای مسافرت به مشهد هستند. بنابراین اگر قصد سفر به مشهد در این ماه ها را دارید باید خود را برای هزینه های دو یا سه برابری آماده کنید.

سفر به مشهد در پاییز، مشهد با چهره ای خزان زده

نمی دانیم راز مشهد در چیست که حتی چهره خزان زده آن نیز جذابیت خاصی دارد. به عقیده ما حیف است طبیعت پاییزی مشهد را از دست بدهید. توصیه می کنیم برای یک بار هم که شده در پاییز به مشهد سفر کنید. اگر عاشق طبیعت پاییزی هستید، اگر از خنکای نسیم های پاییزی لذت می برید، اگر عاشق بارش های گاه و بیگاه هستید و اگر زیارت در هوای بارانی لطف و صفای دیگری برای شما دارد، باید بگوییم که آبان ماه بهترین ماه سفر به مشهد است.

پاییز دیدنی مشهد

طبیعت مشهد در فصل پاییز دیدنی است.

در آبان ماه هوای مشهد حسابی پاییزی شده است و باران های وقت و بی وقت بر سر شهر فرو می ریزد. زیارت در چنین هوای شاعرانه و عارفانه ای حقیقتا صفای خاصی دارد. طبیعت اطراف مشهد به ویژه طبیعت روستاهای اطراف مشهد در این ماه جلوه ای خیال انگیز پیدا می کند.

از طرفی هنوز سرمای استخوان سوز مشهد از راه نرسیده و می توانید با خیال راحت در این هوای مطبوع گردش کنید. آبان ماه بهترین ماه سفر به مشهد برای افرادی است که می خواهند با یک هزینه منطقی از زیبایی های مشهد بهره ببرند و در هوایی عارفانه به زیارت امام رضا (ع) بروند.
کلام پایانی
بهترین ماه سفر به مشهد یک ماه خاص از سال نیست. این ماه با توجه به حال و هوای روحی شما و بودجه ای که در اختیار دارید می تواند متفاوت باشد. انسان ها دنیای پیچیده ای دارند و هر کدام هدف خاصی را از سفر کردن دنبال می کنند. مسافرت به مشهد معمولا با هدف زیارت از حرم امام رضا (ع) صورت می پذیرد اما این سفر جنبه های تفریحی دیگری نیز دارد. بازدید از طبیعت بکر اطراف مشهد، بازدید از مکان های تاریخی و فرهنگی، بازارگردی، رستوران گردی، رفتن به پارک های آبی مشهد، رفتن به شهربازی و گشت و گذار در محله های قدیمی همگی از جاذبه های سفر به مشهد هستند.
بهترین ماه سفر به مشهد برای افرادی که ارزان سفر کردن را می پسندند متفاوت از بهترین ماه سفر به مشهد برای افرادی است که قصد دارند یک سیاحت اساسی در مشهد داشته باشند. پس قبل از هر چیز هدفتان از سفر به مشهد را مشخص کنید.

اگر قصد سفر به مشهد را دارید می توانید از خدمات رزرو هتل در مشهد و رزرو تور مشهد ایران تراول 24 استفاده نمایید

بعد از آن است که می توان گفت بهترین ماه سفر به مشهد برای شما کدام ماه است. راستش را بخواهید فرقی ندارد در کدام ماه به مشهد سفر می کنید، آقا امام رضا (ع) همیشه با آغوش باز پذیرای مسافران و زائران تازه از راه رسیده هستند. با این حساب می توان گفت که بهترین ماه سفر به مشهد همان ماهی است که هوای مشهد به دل تان افتاد.

منبع : irantravell24.com