جاذبه گردشگری مشهد

آرمیتاژ مشهد، برج تجاری اداری آرمیتاژ گلشن


رزرو هتل در مشهد ، رزرو تور در مشهد لطفا جهت رزرو تور و هتل در مشهد فرم زیر را تکمیل نمایید

برج آرمیتاژ مشهد به عنوان بزرگترین برج تجاری در این شهر به شمار می آید که معماری منحصر به فرد آن توجه هر فردی را به خود جلب می کند. شهر مشهد به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور می باشد که سالانه میزبان هزاران زائر داخلی و خارجی است. بسیاری از این افراد برای خرید سوغات و کالاهای مورد نیاز خود به سمت پاساژ های این شهر می روند. متناسب با این نیاز نیز مراکز متنوعی در این شهر ساخته شده‌اند که یکی از بهترین های آن نیز برج تجاری اداری آرمیتاژ گلشن می‌باشد.

ویژگی ها و موقعیت برج آرمیتاژ

برج آرمیتاژ مشهد توسط یک شرکت سرمایه گذاری با همین نام ساخته شده است که تجربه طولانی در ساخت و ساز مجتمع های اداری و تجاری دارد. این برج با هدف ایجاد یک محیط مناسب و استاندارد برای کسب و کارهای مختلف طراحی شده که نمایی بسیار مدرن نیز دارد. این مجتمع دارای بخش های اداری و تجاری می باشد که یکی از بلندترین برج ها در کشور است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این برج، اتصال پل روگذر در خیابان هفت تیر به طبقه دوم این برج که بخش تجاری است، می‌باشد. این برج به یکی از نمادهای شهر در منطقه وکیل آباد و هفت تیر مشهد تبدیل شده است که باعث ایجاد یک تصویر ماندگار در ذهن بازدیدکنندگان می شود.

 

برج آرمیتاژ مشهد

تعداد طبقات برج

برج آرمیتاژ مشهد در 34 طبقه ساخته شده است و ارتفاع آن 148 متر می باشد. این مجتمع در زمینی به مساحت 4000 متر مربع ساخته شده و زیربنای آن نیز حدود 60 هزار متر مربع است. از طبقه منفی یک تا مثبت سه به مراکز و پاساژهای تجاری اختصاص دارد تا بازدیدکنندگان بتوانند کالای مورد نظر خود را با توجه به نیازشان خریداری کنند. در حالی که طبقه چهارم به صورت کامل به برندهای غذایی اختصاص یافته و طبقه فودکورت مجتمع است، طبقه پنجم نیز پردیس سینمایی مجتمع می‌باشد. از طبقه پنجم به بعد نیز واحدهای اداری این برج شروع می شوند.

بخش تجاری برج آرمیتاژ مشهد

مساحت بخش تجاری آرمیتاژ مشهد حدود 20 هزار متر مربع بوده که طبقات منفی یک تا مثبت چهار را به خود اختصاص داده است. تعداد فروشگاه های این بخش حدود 140 واحد می باشند که دارای سه می باشد. ورودی چهارم و قابل توجه این برج، پل عابر پیاده در خیابان هفت تیر است که مستقیما وارد طبقه دوم تجاری می شود. مغازه های هر کدام از طبقات تجاری در یک حوزه خاصی فعالیت دارند که باعث ایجاد یک خرید هدفمند برای بازدیدکنندگان می شود. برای دسترسی و رفت و آمد راحت بازدیدکنندگان داخل بخش تجاری از دو آسانسور نفربر، دو آسانسور حمل بار و 14 پله برقی استفاده شده است. ترتیب قرار گرفتن هر کدام از مغازه ها و فروشگاه ها در طبقات تجاری این برج به صورت زیر می باشد.
⦁ طبقه منفی یک: هایپرمارکت، کافی‌شاپ، کیف و کفش، زیورآلات، لوازم الکترونیکی، وسایل آشپزخانه، کالای خواب و بانک ملت
⦁ طبقه همکف: پوشاک زنانه و مردانه، ساعت، عطر، پوشاک ورزشی، عینک، چرم مشهد، فرش مرینوس، طلا و نقره
⦁ طبقه اول: پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش، لباس زیر، محصولات چرمی، لوازم آرایشی و بهداشتی، طلا و جواهرات و گالری نقره
⦁ طبقه دوم: مبلمان، فرش، دکوراسیون داخلی، صنایع دستی، لوازم آنتیک، نقره، مجسمه، لوازم خانه و آشپزخانه و وسایل تزیینی منزل
⦁ طبقه سوم: پوشاک کودک، اسباب‌بازی، شهر مشاغل کارالند، مبلمان کودک، کافه رستوران کودک، طلا و جواهر کودک، کتاب و نوشت‌افزار
⦁ طبقه چهارم: فودکورت شامل فست‌فود، کافی‌شاپ و رستوران های بین المللی
امکانات برج آرمیتاژ مشهد
امکاناتی که در برج آرمیتاژ مشهد وجود دارد آن را به یکی از مدرن ترین پاساژ های تجاری و اداری شهر مشهد تبدیل کرده است. در ادامه به برخی از مهمترین این امکانات و مراکز اشاره خواهیم کرد.
⦁ هایپر مارکت: یک فروشگاه بزرگ با انواع محصولات داخلی و خارجی که می تواند نیاز مشتریان به انواع کالاهای ضروری را تامین کند. هایپر مارکت در طبقه منفی یک قرار گرفته است.
⦁ پردیس سینمایی: یکی از بهترین امکانات این برج، سالن های سینمایی آن است که در چهار سالن مجزا طراحی شده اند. ظرفیت این سالن ها در مجموع، 334 نفر می باشد که در آنها از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته استفاده شده است.
⦁ رستوران بین المللی و کافی شاپ ها: در طبقه چهارم این برج که فودکورت است، انواع خدمات پذیرایی توسط رستوران بین المللی و کافی شاپ ها ارائه می شود. در رستوران این طبقه، بهترین غذاها و خدمات در سطح vip عرضه می شوند. دو کافی شاپ نیز در این طبقه قرار دارند که ارائه کننده خدمات گوناگون برای مشتریان در موقعیت های مختلف هستند.
⦁ موزه هنر آرمیتاژ: در بلندترین طبقه برج قرار گرفته که دارای چشم اندازی زیبا از شهر مشهد می باشد. از این مکان برای برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی خاص استفاده می شود.
⦁ شهربازی کودک: در دو بخش طراحی شده که یکی از بخش ها مخصوص ساکنین و مالکان با ارائه خدمات متنوع است. بخش دوم نیز خدمات لازم برای بازدیدکنندگان در ساعات فعالیت مجتمع می باشد.
⦁ کافه رستوران کودک: این کافی شاپ ارائه کننده انواع غذاها و نوشیدنی های سالم برای کودکان می باشد که در نزدیکی شهربازی قرار دارد.
⦁ ورودی ویژه پل روگذر هفت تیر: یکی از مکان های جذاب این مجتمع است که با نیمکت هایی در میان گل و گیاه تزیین شده است. بسیاری از بازدیدکنندگان در این مکان به استراحت و تماشای خیابان می پردازند.
⦁ از دیگر امکانات مهم این برج می توان به کلوپ ورزشی، آژانس مسافرتی، سالن های کنفرانس، اتاق های گفتگوی شیشه ای، روم سرویس، پارکینگ، کارواش، دفتر پیشخوان، خدمات خودرو و صرافی اشاره کرد.

برج آرمیتاژ مشهد

مکان های دیدنی اطراف برج آرمیتاژ

مکان های دیدنی اطراف برج آرمیتاژ مشهد نیز برای بسیاری از افرادی که این مکان را برای خرید یا تفریح انتخاب می کنند، اهمیت دارد. برخی از این مکان ها جزء جاهای دیدنی و شناخته شده مشهد به شمار می آیند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.
⦁ کوهستان پارک خورشید: این پارک یکی از مکان های محبوب ورزشکاران و ساکنین شهر به شمار می آید که در تمام فصل های سال مخاطب خود را دارد. موقعیت جغرافیایی پارک خورشید، کوهستانی بوده و بهترین فصل های بازدید از آن نیز بهار و تابستان می باشد. امکانات موجود در این پارک شامل آلاچیق، زمین فوتبال، پیست دوچرخه سواری، زمین کبدی، مسیر مخصوص پیاده روی، بوفه، کافی شاپ، سرویس های بهداشتی و…می‌باشد.
⦁ مجتمع فرهنگی تفریحی کوهسر: یکی از بهترین مراکز فرهنگی و ورزشی شهر است که در لیست جاذبه های گردشگری مشهد نیز قرار دارد. این مجموعه در دو فاز طراحی شده است که در هر کدام از این فازها، سالن‌های ورزشی، تالار، رستوران و کافی شاپ‌های متنوع قرار دارند.
⦁ باغ ملک آباد: این مکان مخصوص کسانی است که به گل و گیاه علاقه دارند. حدود 52 هکتار از مساحت این باغ به فضای سبز و درختکاری اختصاص یافته است. این باغ در سال های 1354 و 1355 شمسی ساخته شده که محل اقامت شاه هنگام سفر به مشهد بوده است.
⦁ پارک ملت: یکی از قدیمی ترین پارک های این شهر است که در سال 1343 تاسیس شده است. مساحت این پارک، 72 هکتار بوده که دارای بیش از 35 هزار درخت قدیمی می باشد. از امکانات مهم در این پارک می توان به زمین های ورزشی و شهربازی اشاره کرد. بزرگترین استخر روباز مشهد نیز با مساحت 1250 متر مربع در این پارک قرار دارد.
⦁ باغ گل ها: یکی از زیباترین مکان های نزدیک به برج آرمیتاژ، باغ گل مشهد است. مساحت این باغ حدود سه هکتار بوده و یکی از زیباترین باغ گل های کشور به شمار می آید. در هر فصلی، گیاهان و گل های مخصوص آن فصل در این باغ پرورش داده می شوند. برخی از امکانات این باغ شامل محوطه بازی کودکان، آب نما، آمفی تئاتر و گلخانه آموزشی برای دانشجویان می باشد.

آدرس و روش های دسترسی به برج آرمیتاژ مشهد

آدرس برج آرمیتاژ مشهد مخصوص کسانی که برای اولین بار به این مکان می روند به صورت زیر می باشد.
⦁ آدرس: مشهد، بزرگراه وکیل آباد، بلوار هفت تیر، خیابان گلشن، نبش هفت تیر ۸
⦁ تلفن: ۳۱۹۰۵ ۰۵۱
⦁ ساعات فعالیت برج : شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲، پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۲۳

 

منبع : ایران تراول 24